رئيسی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

٤٧ درصد مردان ايرانى چاقى شكمى دارند/ مراجعه نكردن به پزشك دلیل نابارورى در مردان

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ٥٦ درصد آقايان در كشور كم تحرك هستند گفت: ٤٧ درصد مردان چاقى شكمى دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عليرضا رئيسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشيه دومين كنگره سلامت مردان كه در سالن همايش‌هاى ابوريحان دانشگاه شهیدبهشتى برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بيان اينكه يكى از اجزاى سلامت مردان نابارورى در آنهاست گفت: دغدغه امروز ما اين است كه مردان براى سلامت خود كمتر وقت صرف مى‌كنند.

وى ادامه داد: بر اساس تحقيقات انجام گرفته بخش زيادى از نابارورى مربوط به حوزه مردان بوده و سبب مشكلات زيادى شده است.

كمتر از ٢٧ درصد مردان در عفونت‌ها به پزشك مراجعه مى‌كنند

رئيسى تصريح كرد: پيش از اين علت اصلى بسيارى از نابارورى‌ها مشكل گران بودن درمان بود اما امروزه مراجعه نكردن مردان به پزشك علت مهم نابارورى محسوب مى شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بيان اينكه كمتر از ٢٧ درصد مردان در عفونت‌ها به پزشك مراجعه مى كنند كه اين سبب نابارورى مى شود، افزود: افزون بر اين حوادث و عوامل خطر براى مردان بيش از زنان است.

وى با اشاره به اینکه ٤٧ درصد مردان دچار چاقى شكمى هستند عنوان كرد: اين درحالى است كه چاقى در زنان بيشتر بوده اما چاقى شكمى كه علت اصلى بيمارى‌هاى قلبى عروقى بوده در مردان بيشتر است.

رييسی با بیان اینکه كليداصلى حل مشكل چاقى ورزش است يادآور شد: اين در حالى است كه ٥٦ درصد مردان ايرانى كم تحرك هستند و اين بر سلامت آنها بسيار تاثيرگذار است.

۹۷ درصد مردان حداقل یک عامل خطر برای بیماری‌های کشنده دارند

در ادامه رئیسی در مراسم افتتاحیه دومین کنگره سلامت گفت: ۹۷ درصد مردان حداقل یک عامل خطر برای بیماری‌های کشنده و مزمن غیرواگیر از قبیل: سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: بیش از ۲۵ درصد مردان ایرانی کلسترول بالا و ۱۳ درصد دیابت یا قند خون دارند.

وی با اشاره به آمار مرگ و میر در کشور اشاره کرد و گفت: سالیانه بیش از ۳۳۰ هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد حدود ۱۹۰ هزار مردان و باقی مربوط به زنان است.

رییسی با اشاره به آمار مرگ و میر مردان بین ۳۰ تا ۷۰ سال در کشور اشاره کرد و افزود: سالانه ۱۱۳ هزار مرگ در این گروه سنی بروز می‌دهد که ۷۲ هزار مورد آن مربوط به مردان است.

مرگ و میر ۵ برابری مردان در حوادث ترافیکی

معاون بهداشت وزارت بهداشت به مرگ و میر ۵ برابری مردان در حوادث ترافیکی نسبت به زنان اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد حوادث شغلی مربوط به مردان است و بقیه به زنان اختصاص دارد.

رییسی ضمن هشدار در خصوص افزایش ایدز از راه جنسی گفت: در گذشته بیش از ۷۰ درصد راه انتقال ایدز از راه تزریق خون یا سرنگ مشترک بود، اما اکنون انتقال ایدز از راه تزریق ۳۲ درصد و روابط جنسی ۴۷ درصد است و افزایش انتقال بیماری ایدز از راه جنسی بسیار جدی است و آمار‌های موجود این هشدار را به ما می‌دهند.

رشد ۲ برابری ایدز در زنان

وی در ادامه از رشد ۲ برابری ایدز در زنان خبرداد وگفت: به دنبال این موضوع انتقال ایدز از مادر به کودک هم ۲ برابر شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: ۵۲ درصد مبتلایان به بیماری ایدز در گروه سنی ۲۱ تا ۳۵ سال هستند، و حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر مبتلا به ایدز تا پایان شهریور امسال ثبت شده است که ۸۳ درصد آن مردان و ۱۷ درصد زنان هستند.

لازم به ذکر است؛ دومین کنگره سلامت مردان ناباروری مردان همزمان با هفته سلامت مردان (۱ تا ۷ اسفند) از امروز چهارشنبه تا روز جمعه (۴ اسفند ماه) در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزارمی شود.

 

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار