نماینده شورای شهر شهرستان قرچک گفت: برداشت از سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزان یا ادارات آب و فاضلاب برای جبران کمبود آب باعث شده  که سطح آب کاهش یابد و شاهد نشست زمین در شهرستان‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد عظیمی، نماینده شورای شهر شهرستان قرچک با بیان اینکه در حوزه آب و  اختصاص ندادن حق‌آبه شهرستان‌های تهران از سدهای بالادست مشکل ساز است گفت: این موضوع علاوه بر مشکل بزرگی که برای شهرستان‌ها به وجود می‌آورد یک مشکل کشوری نیز محسوب می شود و اگر سهمیه این شهرستان ها داده نشود احتمال دارد این مشکل به مشکلات امنیتی تبدیل شود.

وی افزود: برداشت از سفره‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزان یا ادارات آب و فاضلاب برای جبران کمبود آب باعث شده  که سطح آب کاهش یابد و شاهد نشست زمین در شهرستان‌ها باشیم.

عظیمی با اشاره به پیشوا، قرچک و ورامین گفت: می‌توان به وضوح نشست زمین را در این مناطق دید که تبعات و مشکلاتی در پی خواهد داشت.

نماینده شهرستان قرچک گفت: اجرای فاضلاب شهری مطالبه ساکنان شهرستان‌ها است و احداث ذخیره منابع آب شهری نیز عنوان شده است.

 وی گفت: احداث کمربندی‌ها، حل مشکلات قطار شهری،‌ اختصاص اتوبوس و ساخت معابرغیرهمسطح برای کاهش ورودی شهرستان ها پیشنهاد شده است.

عظیمی در پایان گفت: درخواست داریم که بودجه ویژه‌ای به ترافیک قلعه‌نو اختصاص یابد، زیرا شهرستان‌های زیادی با مشکلات روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/

نشست زمین در قرچک

برچسب ها: بحران آب ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار