بافق رتبه نخست در تایید پرونده‌های اشتغال روستایی

کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان بافق با حضور فرماندار و جمعی از مدیران ادارات به منظور ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد این کارگروه در محل دفتر امام جمعه بافق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ زاده رحمانی فرماندار بافق با بیان گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در حوزه ایجاد اشتغال گفت: سه مورد تسهیلات در این زمینه وجود دارد که شامل تسهیلات رونق تولید، اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر است و تسهیلات رونق تولید به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که در سال‌های گذشته ایجاد شده و برای فعال شدن و توسعه کمی و کیفی نیاز به تسهیلات دارند، ولی علیرغم اینکه در نیمه اول سال جاری بیش از ۴٠٠ پرونده در کارگروه استان مطرح و کارگشایی شده حتی یک مورد هم از بافق نبوده که این بیانگر عدم توجه به ایجاد واحد‌های تولیدی و خدماتی در گذشته بوده است.

زاده رحمانی با اشاره به رتبه نخست بافق در تعداد پرونده‌های تایید شده در کارگروه اشتغال استان در حوزه اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های تشکیل شده بخش اشتغال روستایی مورد تایید قرار گرفته است.

فرماندار بافق ضمن تاکید بر ایجاد نهضت تشویق جوانان و افراد سرمایه گذار به ایجاد مشاغل متنوع در شهرستان گفت: روحانیت و افرادی که به هر نحوی با بدنه اجتماع ارتباط دارند باید نسبت به تشویق مردم و افراد توانمند و کارآفرین در ایجاد اشتغال اقدام نمایند.

امام جمعه بافق نیز در ادامه این نشست به بیان فرهنگ کار مردم شهرستان در گذشته پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه از زمانی که معادن در شهرستان فعالیت خود را آغاز کردند فرهنگ کار در شهرستان ضعیف شده است.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: همه به سهم خود باید در زمینه تغییر فرهنگ کار شهرستان تلاش نمایند و از ظرفیت‌های دیگر شهرستان به غیر از معادن در ایجاد اشتغال بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ا

تاییدبیش از 70 پرونده اشتغال روستایی شهرستان بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار