در حاشیه سفر وزیر آموزش‌و‌پرورش به مراکش صورت گرفت؛

قول «آیسسکو» برای تاسیس مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سازمان آیسسکو قول داد تا تاسیس دو مدرسه دخترانه و پسرانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه در دستور کار قرار دهد.

قول «آیسسکو» برای تاسیس مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاهبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در رباط پایتخت مغرب با خانم بسیمه الحقاوی وزیر خانواده و امور اجتماعی و کودکان کشور مغرب ملاقات کرد.
 
بطحایی در این ملاقات با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع زنان و سیاست دولت در استفاده از ظرفیت زنان در امور مدیریتی، تجارب مغرب را در این زمینه قابل تبادل با کشورمان دانست و ضمن دعوت از طرف مغربی، خواهان افزایش روابط بخش‌های مربوطه دو کشور در این زمینه شد.

وی همچنین در دیداری جداگانه با دكتر عبدالعزيز عثمان التويجري مدير كل سازمان آیسسکو ( سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) گفتگو كرد.

در این گفتگو علاوه بر بحث و بررسی مسائل دو جانبه، سازمان آیسسکو قول تاسیس دو مدرسه دخترانه و پسرانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه داد.

از دیگر ملاقات‌های وزیر آموزش و پرورش در این سفر می توان به دیدار سید محمد بطحایی با مصطفی الرمید وزیر حقوق بشر کشور مغرب اشاره کرد که در آن موضوعات دو جانبه و مرتبط با دو کشور مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت .

در خاتمه این سفر، وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه از مسجد ملک حسن دوم در شهر کازابلانکا بازدید کردند. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام است که در ساحل شهر کازابلانکا ساخته شده و بمنزله دروازه ورودی به جهان اسلام از سمت اروپا است. مهمترین مراسم های مذهبی و نماز جمعه شهر کازابلانکا در مسجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

مذاکرات وزیر آموزش‌وپرورش با شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در حاشیه سفر به مغرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار