آغاز اجرای طرح نظارتی نوروز 97 در استان سمنان

رئيس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 97 در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحایی رئيس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 97 در این استان خبر داد و گفت : در اين طرح بازديد های روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام می شود.

وی افزود: در اين طرح که از اول اسفندماه آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت روزانه درحدود 350 بازرسی توسط كارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان وبازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان سمنان انجام می شود.

یحیایی تصریح کرد این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز ، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت های نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری واقتصادی استان سمنان وجلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها انجام می شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر 55 نفر در استان سمنان به عنوان بازرس و كارشناس نظارت و بازرسی فعاليت دارند که وضعیت نرخ کالا وخدمات موجود ، کمبود و فراوانی کالا وخدمات ضروری اولویت دار در سطح عرضه را بصورت ویژه و شبانه روز رصد می نمایند و عملكرد واحد‌های صنفی استان سمنان در ايام نوروز را زير ذره بين دارند.

رئيس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در این ایام در حدود 195 ناظر افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می کنند و در صورت مشاهده تخلفی از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری سازمان گزارش می نمایند.

وی اظهار داشت ، كشيك های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ايام نوروز، مانند ساير روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحدهای صنفی ، سطح عرضه و... برخورد می شود.

مهدی یحیایی تأكيد كرد: هم استانی ها نيز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم صدور صورت حساب و غیره از سوی واحد های صنفی ، با شماره تلفن گويا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

انتهای پیام / ه

بازار عید استان سمنان زیر ذره بین 250 بازرس و ناظر افتخاری

 

برچسب ها: صنعت ، معدن ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار