کارگران ساختمانی زیر چتر بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: کارگران ساختمانی با هدف حمایت از قشر مولد و نیروی در معرض خطر و حادثه زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود یارعلیزاده، مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان بیان داشت: 41هزار کارگر ساختمانی در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند تا از خدمات حمایتی این سازمان بهره مند شوند.

 وی افزود : کارگران ساختمانی که در ردیف قشر زحمتکش و فاقد حمایت بیمه ای کشور بودند در دولت تدبیر و امید به تدریج و با هدف حمایت از قشر مولد و نیروی در معرض خطر و حادثه زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی قرار گرفتند.

یار علیزاده گفت: کارگران ساختمانی پس از ثبت نام و ارائه کدملی و تکمیل مدارک شناسایی با پرداخت حق بیمه با نرخ 7 درصد مشمول این قانون می شوند ولی باید حق بیمه هر ماه خود را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به شعب تامین اجتماعی پرداخت کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان بیان داشت: کارگر ساختمانی به فردی که به نحوی در رابطه با ایجاد ، توسعه ، تجدید بنا ، تعمیرات اساسی و تخریب ساختمان به طور مستقیم اشتغال داشته و مشمول مقررات خاصی از نظر بیمه و بازنشستگی نیست اطلاق می شود و این افراد با داشتن کارت مهارت معتبر از سازمان آموزش فنی و حرفه ای می توانند با ارائه دیگر مدارک و مستندات نسبت به بیمه پردازی اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان افزود: تعهدات قانونی قابل ارائه به کارگران ساختمانی با حمایت در برابر حوادث و بیماری ها ، پرداخت غرامت دستمزد ، پرداخت مستمری از کار افتادگی ، بازنشستگی و فوت است که بیمه شده کارگر ساختمانی ، در صورت احراز شرایط می تواند از این مزایا استفاده کند.

انتهای پیام/م

٤١ هزار کارگر ساختمانی خوزستان زیر پوشش تامین اجتماعی رفتند

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.