پایان سال 97، اتمام حفاری تونل کبیرکوه آبدانان/ اعتبار تونل در بودجه سال 97 دوبرابر شده است

نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس گفت: در سال جاری ضمن اخذ مجوز قرارداد 50 میلیارد تومانی برای اتمام مرحله راهسازی، مبلغ 14 میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.

پایان سال 97، اتمام حفاری تونل کبیرکوه آبدانان/ اعتبار تونل در بودجه سال 97 دوبرابر شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛کاظم زاده نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس با بیان اینکه در بودجه سال 97، اعتبار تونل کبیرکوه آبدانان دو برابر شده است، اظهارکرد: در پایان سال 97 شاهد اتمام حفاری این تونل خواهیم بود.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهسازی دو مسیر ارتباطی آبدانان-میمه و آبدانان-دهلران یکی از مطالبات مردمی بوده است، بیان کرد: با رایزنی های انجام شده، اعتبارات بهسازی این دو مسیر، در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفت و مبلغ 14 میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای بهسازی این دو مسیر و مسیر بدره-قازی خان، مصوب شده است.

کاظم زاده افزود: با پیگیری های انجام شده، برای بهسازی مسیر ورودی آبدانان تا دشت عباس، مبلغ 5 میلیارد و 620 میلیون تومان بصورت نقدی و غیر یارانه ای برای بهسازی و روکش آسفالت از طریق سازمان حمل و نقل جاده ای و راهداری هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با دستور وزارت راه و شهرسازی، هیچ گونه محدودیتی بدای تامین قیر یارانه ای برای اجرای هرگونه طرح و پروژه راه روستایی در شهرستان های حوزه انتخابیه وجود ندارد.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات احرایی اتصال شهرستان آبدانان به آزادراه پل زال لرستان از طریق بخش مورموری-روستای هلیوه به سمت پاعلم در چند روز آینده خبر داد.

کاظم زاده با بیان اینکه به 10 شهرداری حوزه انتخابیه در سال جاری اعتبارات خوبی تزریق شده است، ادامه داد: در سال جاری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرداری آبدانان کمک شده است.

وی همچنین از گازرسانی به 8 روستای بخش مورموری با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان در هفته آینده خبر داد و یادآورشد: از 23 روستایی که در بخش کلات مورموری مشکل آبرسانی دارند، مشکل آبرسانی به 9 روستای این بخش با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان مرتفع می شود.

نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی به زیرساخت هایی همچون برق در شهرستان اشاره و تاکیدکرد: کار پست 230 شهرستان آبدانان نهایی شده و با ورود بخش خصوصب، نیروگاه 5 مگاواتی خورشیدی در مورموری نیز اجرایی می شود.

وی با اشاره به سد ورگر بعنوان یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه، گفت: مبلغ 5 میلیارد تومان برای اجرای سد ورگر مصوب شده است که با انجام مناقصه اجرایی و تغییر واگذاری این سد از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت نیرو، کار اجرایی آن تسریع و تلاش می کنیم اعتبار آن از ردیف استانی به ملی تغییر یابد.

وی در ادامه با فرودگاه آبدانان اشاره کرد و افزود: ایجاد حداقل یک فرودگاه در حوزه جنوب استان ضروری است که با توجه به مرکزیت شهرستان آبدانان و فرودگاه قدیمی آن، بهترین نقطه برای ایجاد فرودگاه خواهد بود که تلاش می کنیم با رایزنی و هماهنگی دستگاه های مربوطه، فرودگاه آبدانان از بخش نظامی به سازمان هواپیمایی تحویل داده شود.

انتهای پیام/ د

صحبت های نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره  در جمع نمازگزاران نماز جمعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.