امام جمعه موقت اهواز؛

بجای جلوگیری از کشت برنج در خوزستان جلوی انتقال آب را بگیرید

امام جمعه موقت اهواز از مسئولان خواست بجای جلوگیری از کشت برنج در خوزستان، جلوی انتقال آب از این استان را بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز در آخرین نماز جمعه سال 96 در مصلای مهدیه اهواز به کاهش منابع آبی در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: بنا بر اعلام مسئولان، کشاورزان خوزستانی به دلیل کاهش منابع آبی حق ندارند برنج بکارند.

وی در ادامه اذعان داشت: کسی نمی تواند حق کاشتن برنج را از کشاورزان استان بگیرد، مسئولان باید بجای این اقدام، از انتقال آب این استان به جاهای دیگر را جلوگیری کنند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه در حال حاضر 200 هزار نفر در خوزستان از طریق آب کارون مشغول به کار هستند و از راه کشاورزی و برنج کاری امرار معاش می کنند تصریح کرد: باید با جلوگیری از انتقال آب کارون جلوی نابودی آن ها را بگیریم.

امام جمعه موقت اهواز به اجلاسیه مجلس خبرگان در تهران که هفته گذشته برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این اجلاسیه در ارتباط با مسائل خورستان عنوان کردم عمده جنگ تحمیلی در این استان بود، برای همین پس از گذشت 30 سال هنوز ما گرفتار آثار جنگ هستیم.

آیت الله محسن حیدری اظهار داشت: به جز جنگ تحمیلی، جنگ دیگری به نام جنگ طبیعت به مردم خوزستان تحمیل شده است و انتقال آب سبب آثار زیان باری چون خشکیده شدن نخل‎ها، تالاب ها و تعطیلی کشاورزی و ایجاد کانون های ریزگردها شده است که آثار آن کشور را نیز در برگرفته است.

وی در ادامه به پیگیری مشکلات گروه ملی صنعتی فولاد ایران و کارگران آن و شرکت توسعه نیشکر هفت تپه در این اجلاسیه اشاره و بیان کرد: اعلام کردم چند سالی است که سازمان خصوصی سازی برخی شرکت ها را به افراد غیرتوانمند واگذار کرده است و نتیجه آن این است که بسیاری از کارگران ماه ها است حقوقی نگرفته اند و خانواده های آن‌ها دچار مسایل معیشتی شده اند.

خطیب نماز جمعه اهواز با تاکید بر قبول داشتن اصل 44 قانون اساسی گفت: در نامه ای به امضای هر 6 عضو خبرگان خوزستان موضوع گروه ملی و نیشکر را مطرح کردیم و عنوان شد تا مالکیت این مجتمع ها به دولت برگردد و آن ها این شرکت ها را اداره نمایند.

انتهای پیام/گ

تاکید امام جمعه موقت اهواز بر جلوگیری از انتقال آب

برچسب ها: نماز جمعه ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.