غربالگری ٢ هزار و ٥٤٠كودك در سربيشه

سال گذشته ٢ هزار و ٥٤٠كودك در سربيشه غربال شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ محمود رزگی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سربیشه گفت: در سال گذشته برای ٢ هزار و ٥٤٠كودك در سربيشه غربالگری انجام شد.


وی افزود : دربرنامه کشوری پیشگیری از ناشنوایی ۲۰۴ نوزاد و شیرخوار برای آنها تست oae انجام شده که ازین تعداد ۱۴۵ نفر تست دوم aabr برای آنها صورت گرفته که ۱۵ نفر آنها برای طی مراحل درمانی به پزشک شنوایی سنج ارجاع شده اند.


رزگی گفت : در طرح مشاوره ژنتیک پیش ازازدواج شهرستان سربیشه تعداد ۲۵۰ زوج مشاوره برای آنها انجام شده است که تعداد ۶۰ نفر دارای ریسک خطر بوده که به مراکز مشاوره ژنتیک ارجاع شده اند.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان سربیشه افزود : در‌طرح پیشگیری از اختلالات ژنتیک تعداد ۵۰ زوج به مراکز مشاوره ژنتیک معرفی شده اند.


وی گفت : در طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیتها در سال گذشته تعداد۷۰۰ دانش آموز پایه دهم و یازدهم آموزش دیده اند و در طرح پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی تعداد۲۰۷ نفر سالمند و میانسال مورد آموزش قرارگرفته اند.


رئیس اداره بهزیستی سربیشه همچنین بیان‌نمود : تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در شهرستان سربیشه شامل تعداد ۷ تیم محلات شهری و روستایی وتعداد ۴ مهد کودک می باشند که در مجموع  ۷ هزار و ۵۵۰ نفر را تحت پوشش قرار داده اند.


درسال گذشته ۲۰ نفر معتاد برای درمان به مراکز ترک اعتباد ارجاع شده اند که ازین تعداد ۴ نفر به صورت کاملا رایگان درکمپ ها پذیرش شده اند.و همچنین تعداد ۱۰ معتاد بهبود یافته کلاس های آماده سازی شغلی , مهارت زندگی و آموزش کسب و کار برای آنها انجام شده است.
انتهای پيام/ك

برچسب ها: بهزیستی ، ناشنوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.