کولیوند خبر داد:

انتقال ۴۰۳ مصدوم به مراکز درمانی با ۲۵۸ پرواز اورژانس هوایی/ ۴۴ هزار ماموریت ترافیکی به وسیله عوامل اورژانس

انتقال 403 مصدوم به مراکز درمانی به وسیله 258 پرواز اورژانس هوایی کشور/انجام 44 هزار ماموریت ترافیکی به وسیله عوامل اورژانس کشورسرپرست اورژانس کشور گفت: ۴۰۳ مصدوم در ایام تعطیلات عید به وسیله اورژانس هوایی به مراکز درمانی سراسر کشور منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگوی تلویزیونی در خصوص آخرین آمارهای  ماموریت سازمان اورژانس کشور در طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی و ماموریت اورژانس کشور از 24 اسفند 96 آغاز شد و تا امروز، 260 هزار ماموریت به وسیله عوامل اورژانس انجام شده که 44 هزار ماموریت آن مربوط به حوادث ترافیکی است و 38 هزار و426 بیمار به مراکز درمانی منتقل شده‌آند.

وی ادامه داد: اورژانس هوایی کشور در طرح سلامت نوروزی تا 15 فروردین 97 ، 258 پرواز را انجام داده و 403 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و 65 درصد مصدومان بلافاصله به اتاق عمل منتقل شدند.

کولیوند با اشاره به اینکه ر در طرح سلامت نوروزی تعداد 2 میلیون 285 هزار نفر به اورژانس بیمارستان‌های سراسر کشو مراجعه کردند،‌ گفت: در طرح سلامت نوروزی تعداد 35 هزار عمل جراحی اورژانسی و 21 هزار و 548 عمل جراحی انجام شده است که به طور کلی در حدود 58 هزار عمل جراحی در ایام تعطیلات عید انجام شده است.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی،‌ تنفسی،‌ گوارشی و مغز و اعصاب بیشترین مراجعان را به اورژانس سراسر کشور در طول ایام تعطیلات عید نوروز داشته‌اند، تاکید کرد: نظارت وزارت بهداشت در تعطیلات عید نوروز امسال بسیار موفقیت آمیز بوده است به طوریکه بالغ بر 1 میلیون و 385 هزار مواد فاسد معدوم و 10 هزار و 364 واحد به دلیل داشتن مواد فاسد شدنی به مراجع قضایی معرفی و 2 هزار و 182 واحد به عنوان ضابط قضایی پلمب شده‌اند.

وی ادامه داد: کل ماموریت ترافیکی و غیر ترافیکی اورژانس کشور در تعطیلات عید نوروز 16.4 درصد و ماموریت ترافیکی بالغ بر 21 درصد افزایش داشته که نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

کولیوند اظهار کرد: محورهای تهران،‌ اصفهان و خراسان شمالی و کرمان بیشترین ماموریت و محور ایلام کمترین ماموریت را در میان استان‌های کشور داشته است.

سرپرست اورژانس کشور یادآور شد: طرح سلامت نوروزی تا 15 فروردین ماه ادامه داشته اما به دلیل آنکه بسیاری از مسافران تا روز جمعه به شهرهای خود بر می‌گردند کلیه نیروهای اورژانس تا ساعت 24 روز شنبه 18 فروردین ماه 97 در آمادگی کامل قرار دارند.

انتهای پیام/

آخرین آمارمصدومان و ماموریت‌های عوامل اورژانس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار