جان باختن خلبان جنگنده یونانی در جریان مأموریت رهگیری جنگنده ترکیه‌ای

وزیر دفاع یونان اعلام کرد بر اثر سقوط یک فروند جنگنده این کشور در دریای اژه، خلبان آن جان خود را از دست داد.

جان باختن خلبان جنگنده یونانی در جریان مأموریت رهگیری جنگنده ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ وزیر دفاع یونان اعلام کرد یک فروند جنگنده این کشور روز پنجشنبه در دریای اژه سقوط کرد و خلبان آن کشته شد. این خلبان از مأموریت رهگیری هواپیماهای ترکیه بر می گشت.

پانوس کامنوس در توئیتی خبر مرگ این خلبان را اعلام کرد و افزود: «کشور به خاطر خلبانی که در راه دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی یونان کشته شد، در عزای عمومی است».

ستاد مشترک ارتش یونان نیز اعلام کرد این جنگنده (‌میراژ 5-2000) در حال انجام مأموریت رهگیری جنگنده ترکیه، به دریا سقوط کرد. این منبع اعلام کرد «مأموریت پایان یافته بود و این جنگنده باز می گشت. ما هنوز نمی دانیم آیا این جنگنده پیش از سقوط توانسته بود جنگنده ترکیه را رهگیری کند یا خیر».

تلویزیون یونان اعلام کرد این هواپیما که جزء یک گروه گشت زنی متشکل از دو هواپیما بود، در نزدیکی جزیره اسکروس سقوط کرده است.

آهنگ این گونه گشت زنی ها طی ماههای اخیر افزایش یافته است. با افزایش تنش ها میان دو کشور، یونان،‌ ترکیه را به نقض حریم هوایی و دریایی خود در دریای اژه متهم می کند.
انتهای پیام/

کشته شدن خلبان یونانی هنگام رهگیری جنگنده ترکیه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار