افزایش چشمگیر تلفات غیرنظامیان در افغانستان طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۸

تعداد قربانیان غیر نظامی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در افغانستان دو برابر تعداد آن‌ها طی همین مدت در سال ۲۰۱۷ بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، غیر نظامیان افغان پیوسته در معرض حملات نیرو‌های تندرو هستند. بر اساس گزارش سازمان ملل که روز پنجشنبه منتشر شده است، تعداد قربانیان غیر نظامی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ در افغانستان دو برابر تعداد آن‌ها طی همین مدت در سال ۲۰۱۷ بوده است.

بر این اساس، بین ماه ژانویه و مارس حدود ۷۶۳ غیر نظامی در جریان درگیر‌ها در افغانستان کشته و ۱۴۹۵ نفر دیگر مجروح شدند. اگر روند حوادث به همین صورت ادامه یابد، رکورد هولناک سال ۲۰۱۷ شکسته خواهد شد. در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۳۰۰ غیر نظامی افغان در حملات انتحاری و سایر حملات کشته یا مجروح شدند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، طی سه ماهه اول سال جاری، گروه‌های شورشی و عناصر ضد دولتی ۱۵۰۰ غیر نظامی افغان را کشته یا مجروح کرده اند. این رقم افزایشی شش درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. طالبان مسئول کشته یا مجروح شدن نیمی از این قربانیان است. ۱۱ درصد این آمار نیز توسط گروه تروریستی داعش کشته یا زخمی شده اند. حمله تروریستی به یک هتل در کابل در جریان برگزاری مراسم نوروز، به کشته شدن ۱۵۰ غیر نظامی انجامید. این حمله تروریستی آمار سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ را به شدت بالا برد.

این آمار در حالی منتشر شده است که ارتش آمریکا و افغانستان حملات زمینی و هوایی خود را علیه افراط‌گرایان افزایش داده اند. سازمان ملل از همه طرف‌ها خواسته است که برای حفظ جان غیر نظامیان تلاش بیشتری کنند. اینگرید هایدن (Ingrid Hayden)، معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان گفته است: «غیر نظامیان افغان در درگیری‌ها متحمل رنج زیادی می‌شوند. می‌توان مانع از این اتفاق شد».

انتهای پیام/

تلفات غیرنظامیان افغان در سال 2018 افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار