قابلیت‌های منحصربه فرد پیشرفته‌ترین جنگنده دنیا+ تصاویر

جنگنده F۳۵ یکی از برترین جنگنده‌ها در جهان است که زمان طولانی صرف تجهیز و انجام آزمایش‌های مختلف برای ارزیابی آن شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شرکت لاکهید مارتین (Lockheed Martin) تولید کننده جنگنده‌های سری F در جدیدترین جنگنده خود به نام (F-۳۵ Lightning II) که سه نمونه ازاین مدل را تاکنون تولید کرده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده و با موفقیت این جنگنده‌ها را درتاریخ ۱۱ آوریل سال جاری در پایگاه هوایی در مریلند آزمایش کرده است.


به گفته مقام‌های لاکهید مارتین تیمی متشکل از هزار مهندس تست پرواز (SDD)، تیم‌های پشتیبانی و خلبانان تستی کامل با هرسه نوع F-۳۵ انجام دادند که شامل آزمایش فرود عمودی، حمل موشک، فرود، ماموریت ازروی رزوناو و نیز ماموریت‌های تعقیب و گریز و رهگیری بود.

این نسل جدید جنگنده قراراست درآینده جایگزین انواع مختلفی از هواپیما‌های جنگی نیروی هوایی و نیروی دریایی آمریکا و حتی مشتریان خارجی شود.

کار برروی بهبود این جنگنده از سال ۲۰۰۶ آغاز و به مدت یازده سال ادامه داشته است وبا وجود انجام موفقیت آمیز آزمایش‌ها، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است آزمایش‌های پروازی بیشتر برای بهبود عملکرد وارتقای هواپیما ادامه خواهد یافت.


نسل جدید F۳۵ دارای قابلیت‌های منحصربه فرد و متفاوتی نسبت به نسل‌های پیشین خود است و آمریکایی‌ها درتلاش هستند تا بازار جهانی خوبی برای فروش آن به دست آورند.

گرگ اولمر (Greg Ulmer)، معاون مدیر کل شرکت لاکهید مارتین و مدیر کل پروژه F-۳۵ اعلام کرده است که برنامه تست پرواز این جنگنده نشان دهنده جامع ترین، دقیق‌ترین و مطمئن‌ترین برنامه آزمایش توسعه پرواز درتاریخ هوانوردی است.

منبع: newatlas

انتهای پیام/

فناوری‌های فوق العاده دربرترین جنگنده جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
ما هم جنگنده هایی مثل قاهر وکوثر ساختیم این که آمریکایی ها می سازند مثل فرغون ما ایرانی هاست
آخرین اخبار