با مخترعین ایرانی؛

از طراحی آمپول‌های بدون سوزن تا تولید محلول‌های ضدعفونی کننده در شرکت‌های دانش‌بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سرنگ‌های بدون سوزن و محلول‌های ضدعفونی تولید می‌کند که با کارایی بسیار بهتری عمل می‌کنند.

از طراحی آمپول‌های بدون سوزن تا تولید محلول‌های ضدعفونی کننده نانویی در شرکت‌های دانش‌بنیان/ ترس از آمپول را فراموش کنید/ نانونقره‌های جایگزین الکلبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات روزمره جوانان نخبه در شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های مبتنی بر دانش است که رشد و پیشرفت کشور را رقم می‌زند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد، محصولات دانش بنیان که این شرکت‌ها تولید می‌کنند، معرفی کند.

امروزه به کمک فناوری نانو کارهای بسیاری را می‌توان انجام داد و کاربرد این فناوری در صنعت پزشکی سبب کمک به هموطنان شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محلول‌های ضدعفونی کننده به کمک نانونقره‌ها شده است؛ این محلول ضدعفونی کننده خاص بدون الکل،  برای اولین بار در ایران با بهره‌گیری از فناوری نانونقره  تولید شده است و برای جلوگیری از سرایت انواع بیماری‌ها به کار گرفته می‌شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این محلول ضدعفونی کننده، گفت: نانونقره‌ها خاصیت ضدعفونی کننده‌ای دارند که سبب از بین بردن انواع بیماری‌های عفونی، عفونت خون و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شوند؛ در این محلول‌های ضدعفونی کننده هیچ‌گونه ماده ضدعفونی کننده‌ای جز نانونقره‌ها وجود ندارد.

 بند آورنده های خون برای کاهش هزینه های پزشکی

وی با بیان اینکه یکی دیگر از محصولات این شرکت بندآورنده‌های خون است، گفت: برای توقف خون‌ریزی شریانی، اعمال جراحی، خون‌ریزی دهان و دندان، حفظ جان بیمار، کاهش هزینه‌ها و  زمان بستری بیمار در بیمارستان‌ها این محصول را تولید کرده‌ایم.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصولات بند‌آورنده خون پلاسمای موجود را جذب می‌کنند و سبب افزایش غلظت خون می‌شود.

وی تصریح کرد: شاید یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین محصولات ما که موفق به تولید آن شده‌ایم، سرنگ‌های بدون سوزنی باشد که برای اولین بار در کشور تولید شده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در خصوص نحوه عملکرد این سرنگ‌های بدون سوزن، اظهار کرد: گاهی اوقات پیش می‌آید که بسیاری از کودکان از سوزن و آمپول بترسند اما امروز به کمک این سرنگ‌ها این ترس از بین رفته است و به دلیل آنکه این سرنگ هوشمند است با فشار دادن یک دکمه می‌توان تزریق را بدون درد و ترس انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر خصوصیات این سرنگ بدون سوزن این است که بدون درد به بدن تزریق می‌شود، از ایجاد آلودگی در محیط زخم جلوگیری می‌کند و به دلیل آنکه به عمق مورد نظر وارد می‌شود بسیار مؤثرتر عمل می‌کند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: تمام این محصولات برای اولین بار در کشور تولید شده‌اند و به کمک فناوری نانو موفق به ساخت محصولات ایرانی شده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار