دبیر شورایعالی مناطق آزاد خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد چابهاربا شرکت جی‌جی‌سی چین

بانک گفت: از سرمایه‌گذاری چین در منطقه آزاد چابهار استقبال خواهیم کرد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد چابهاربا شرکت جی‌جی‌سی چینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: از اینکه چین در منطقه آزاد چابهار سرمایه گذاری کرده است استقبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حضور آقای لی شوشنگ نشان دهنده اراده قوی دولت چین در توسعه همکاری ها با ایران است،گفت: چین از دوستان و همکاران بسیار قدیمی ایران است وتوسعه روابط کشورمان با چین نشان دهنده افزایش همکاری‌ها در آینده خواهد بود.

بانک تصریح کرد: ایران روابط دوستانه و بسیار گسترده و مهمی با چین دارد و این روابط در شرایط متفاوت بین المللی همواره تداوم داشته و تحت تاثیر سایر جریاناتی که در دنیا اتفاق افتاده قرار نگرفته است.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: روابط استراتژیکی که ایران و چین دارند می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای همکاری های دوجانبه برای بقیه کشورها باشد.

وی با اشاره به اینکه سفر ریاست جمهوری به چین و تفاهمات در آن سفر نقطه عطفی در روابط دو جانبه دو کشور است، یادآور شد: این تفاهم‌نامه در راستای توافقات کلان میان رؤسای جمهور ایران و چینبوده و برای ما بسیار ارزشمند است.

بانک اعلام کرد: دولت ایران نسبت به توسعه همکاری ها با چین مطمئن و جدی است واز همکاری های جدید ایران و چین در حوزه پتروشیمی حمایت می کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: چابهار نقطه پیوند جدید همکاری ایران و چین در حوزه پتروشیمی بوده و همچنین نقطه اتصال ایران به اقیانوس هند و کشورهای بزرگ آسیایی و جهان است هم چنین از طریق مسیر زمینی و ریلی نقطه اتصال و استراتژیک در کریدور شمال ـ جنوب به حساب می آید.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار