ایران اسلامی با تمام قدرت در برابر استکبار خواهد ایستاد

امام جمعه لیکک گفت: ایران اسلامی با تمام قدرت در برابر استکبار و ایادی آن‌ها ایستاده و برای آزادی خواهی کشور‌های اسلامی با تمام توان عمل خواهد نمود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛امام جمعه شهر لیکک در خطبه‌های نماز جمعه کسب علم و آموزش تکنولوژی فناوری را از ضروریات جهان جامعه امروزی دانست و نبود رشته‌های فنی در مراکز آموزش عالی شهرستان را نگران کننده دانست.

حجه الاسلام و المسلمین سید محمد یوسف افروغی از مسولان مربوطه خواست برای راه اندازی رشته‌های فنی نهایت توان خود را به کار گیرند.

وی گفت: عقل زمینه اکتساب علم و تمام فضیلت‌ها است بطوریکه اگر عقل در خدمت دانش نباشد همانند دانشمندان غربی زمینه تکثیر عوامل استعمار می‌شود.

افروغی اضافه کرد: تب و تاب امروز اسرائیل به علت اهمیت تعقل و دانش در نظر امثال شهید طهرانی مقدم و دوستان او ست.

حجه الاسلام و المسلمین افروغی با اشاره به اعیاد شعبانیه و تبریک این ایام گفت: شناخت امام زمان از بهترین فریضه‌های معنوی هست و مردم باید در زمان انتطار آداب و رسوم یک فرد منتطر را رعایت نمایند.

وی برگزاری دعای ندبه را یکی از آداب انتظار دانست و از کم توجهی متولیان مساجد در برگزار نکردن این فریضه جز در یکی دو مسجد بصورت محدود اظهار گله مندی کرد.

امام جمعه شهر لیکک انتظار را نشان عاشقی و دلبستگی به اهل بیت دانست و با اشاره به قصص قرآنی و داستان حضرت یوسف و ذلیخا خداجویی و خداپرستی را سد محکمی در برابر امیال پست شیطانی خواند.

افروغی همچنین با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر (ع) و نامگذاری این روز به نام روز جوان از همه جوانان خواست در رکاب اهل بیت عصمت و طهارت قدم بردارند.

افروغی در ادامه به مواردی در مورد انحرافات دین اشاره کرد و وهابی‌ها و در راس آن‌ها عربستان و انگلیس را مروج فرهنگ وهابی دانست.

وی همچنین با بیان اینکه شهید مطهری بعنوان یکی از دانشمندان عرصه مبارزه با وهابیت بود افزود: اگر امام راحل و مقام معظم رهبری بر خواندن آثار شهید مطهری اصرار دارند به دلیل تاثیر این آثار در تربیت و تفکر مطالعه کنندگان است.

افروغی در ادامه به حادثه طبس نیز اشاره کرد و گفت: خداوند نگهبان اصلی این نظام و انقلاب است.

وی اضافه کرد: طی این ۴۰ سال استکبار و نظام سلطه هر چه داشتند برای براندازی این انقلاب انجام دادند، اما دست خداوند نگهدارنده این نظام است.

وی با توجه به اتفاقات منطقه و انتقاد از رهبران و سیاسیون رژیم وهابی عربستان گفت: ایران اسلامی با تمام قدرت در برابر استکبار و ایادی آن‌ها ایستاده و برای آزادی خواهی کشور‌های اسلامی با تمام توان عمل خواهد نمود.

انتهای پیام/د

لزوم راه اندازی رشته‌های فنی در مراکز آموزش عالی بهمئی

برچسب ها: نماز جمعه ، اسکتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.