جمع آوری ۸ میلیارد ریال درشهرستان زرندیه

سال گذشته ۸ میلیارد ریال زکات توسط عاملان در شهرستان زرندیه جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  اولین دوره کارگاه آموزشی عاملان زکات شهرستان زرندیه به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) در سالن اجتماعات شورای شهر مامونیه برگزار شد.

حجت السلام ابراهیمی رئیس شورای زکات و امام جمعه شهرستان زرندیه در این جلسه گفت: سال گذشته بالغ ۸ میلیارد ریال توسط عاملین زکات شهرستان زرندیه جمع آوری شده که این مبلغ در پروژه‌های عمرانی در روستا‌ها در حوزه کمک به مساجد، احداث خانه عالم و کمک به محرومین صرف شده است.

حجت السلام ابراهیمی با بیان اینکه شیب خدمات و برکات زکات بر اساس آیات قرآن در اولین مرحله شامل نیازمندان می‌شود، افزود: براساس هدفگذاری کمیته امداد ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده به سمت نیازمندان سوق داده می‌شود.

رئیس شورای زکات شهرستان زرندیه افزود: بر اساس دین مبین اسلام و احکام رهبری زکات جمع‌آوری شده در همان محل جمع‌آوری شده هزینه می‌شود که با کمک معتمدین و نمایندگان خود مردم در بین نیازمندان تقسیم و یا صرف امور عمرانی و پروژه‌های عامل المنفعه همان منطقه می‌شود.

امام جمعه شهرستان زرندیه برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه عاملان زکات را راهکاری مؤثری در اشاعه این واجب الهی و تشویق به پرداخت زکات در بین کشاورزان دانست و گفت::هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی تلاش برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات به عنوان یک وظیفه همگانی است.

وی بر بهره‌گیری از روحانیون در برگزاری کارگاه‌های آموزشی بیشتر در راستای اشاعه این واجب الهی تأکید کرد.

انتهای پیام / ج


اولین دوره کارگاه آموزشی عاملین زکات شهرستان زرندیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.