درخواست کره شمالی از همسایه جنوبی خود برای برگزاری مذاکراتی در سطح مقامات بلندپایه

کره شمالی به کره جنوبی پیشنهاد کرده است دو طرف روز چهارشنبه مذاکراتی در سطح مقامات بلندپایه برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی به سئول پیشنهاد کرده است دو طرف روز چهارشنبه مذاکراتی در سطح مقامات بلندپایه در روستای مرزی پانمونجوم برگزار کنند.

وزارت وحدت کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد کره شمالی و کره جنوبی روز چهارشنبه مذاکراتی در سطح بالا در روستای مرزی پانمونجوم برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از وزارت وحدت این کشور اعلام کرد پیونگ‌یانگ برای شرکت در این نشست هیئتی ۲۹ نفره را به سرپرستی ری سونگ گوون، رئیس کمیته وحدت مسالمت‌آمیز دو کره، اعزام خواهد کرد. سئول نیز قرار است چو میونگ گیون، وزیر وحدت کره جنوبی، را به این نشست بفرستد.

یک مسئول دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: کره شمالی پیشنهاد داده است این نشست سطح بالا در ساختمان «خانه صلح» در داخل منطقه غیرنظامی واقع در دهکده پانمونجوم برگزار شود.

پس از سومین نشست سران دو کره که ۲۷ آوریل در پانمونجوم برگزار شد، این نخستین گفتگو بین دو طرف است. مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، و کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی در این نشست توافق کردند دو طرف گفتگو‌هایی در سطح بالا به منظور رایزنی درباره مسائل نظامی و بشردوستانه از قبیل نشست خانواده‌های جدا مانده برگزار کنند.

 در این دیدار 2 طرف همچنین درباره عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از وجود تسلیحات هسته‌ای توافق کردند.

انتهای پیام/

درخواست کره شمالی برای مذاکره با کره جنوبی

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار