تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بروجن ارتقا می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری از ارتقای تصفیه خانه شهرک صنعتی بروجن خبر داد.

تصفيه خانه‌ فاضلاب شهرك صنعتي بروجن ارتقا مي‌يابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرضا شفیع زاده در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری از طرح‌های زیست محیطی شهرک صنعتی بروجن گفت: پروژه ارتقای تصفیه خانه و ایجاد ایستگاه پمپاژ استحصال پساب فاضلاب این شهرک صنعتی با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بروجن یک هزار و  ۲۰۰ متر مکعب در سال است که با بهره برداری از پروژه‌های مذکور، به ۲ هزار متر مکعب در سال ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر مبنای سیاست‌های کلان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک‌های صنعتی که دارای عرصه‌ای بالای ۷۰ درصد واگذاری و ۵۰ درصد بهره برداری باشند، مشمول احداث تصفیه خانه‌ فاضلاب خواهند بود.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در حال حاضر ۵ شهرک صنعتی شهرکرد، بروجن، کوهرنگ، سامان ۱ و سامان ۲ از این فن‌آوری برخوردار هستند.

شفیع زاده با اشاره به بحران کم آبی در سطح کشور اظهار داشت: یکی از راهکار‌های مؤثر در کاهش عوارض این بحران، استفاده از تکنولوژی باز چرخانی پساب تصفیه شده فاضلاب جهت استفاده در آبیاری فضای سبز و همچنین مصارف صنعتی است که این مکانیسم در شهرک‌های صنعتی شهرکرد و بروجن در جریان است.

بروجن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن شهر بروجن در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

استحصال پساب فاضلاب در شهرک‎های صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.