حضور مشاور عالی معاون میراث فرهنگی کشور در کرمانشاه

مشاور عالی معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: عاملی که باعث شده میراث را مغایر با توسعه بدانیم این است که تلقی درستی از امر توسعه نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ غلامرضا میثاقیان در مراسم بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در کرمانشاه، گفت:توسعه حرکت ما در مسیری رو به تکامل است، لذا هرجا که روبه تکامل رفتیم توسعه نیز رخ می دهد.

وی گفت: توسعه لزوما در رابطه با شهر و کالبد اتفاق نمی افتد، بلکه در تاریخ کشور ما توسعه را در ادبیات، موسیقی و صنایع دستی نیز می توان دید، اما هرکدام معنای خود را دارند.

میثاقیان در ادامه به تفاوت میان شهرهای کهن و شهرهایی که در دهه های اخیر بنا شده اند اشاره کرد و گفت: شهرهای کهن ایران شهرهایی زنده و ایده آل هستند، اما در شهرهای تازه بنا شده چنین ویژگی هایی دیده نمی شود.

وی اضافه کرد: گاها شاهد هستیم مسئولین برخی از شهرهای کهن ایران در تلاشند تا شهرهای خو را به مدل شهرهای جدید در بیاورند که این امر جای تاسف دارد.

مشاور عالی معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در این شهرها بناهایی با 200 سال قدمت تخریب می شوند تا بناهایی ساخته شوند که متوسط عمر آنها 21 سال است که قابل توجیه نیست.

میثاقیان اضافه کرد: مشکلی که اکنون با آن مواجه ایم این است که مبانی نظری معنای توسعه در کشور ما دچار چالش و غفلت واقع شده است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

مبانی نظری معنای توسعه در کشور ما دچار چالش و غفلت واقع شده است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.