دختر هفده سالە مهابادی ناجی جان ۱۱ نفر

اهدای عضو بیمار مرگ مغزی " مدینە آذری‌فر" اهل مهاباد و ساکن اردبیل ناجی یازدە انسان دیگر شد و بە آن‌ها حیاتی دوبارە بخشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، چند روز پیش و در جریان رخداد حادثەای، مدینە ١٧ سالە بە بیمارستان اردبیل منتقل می‌شود کە با نظر تیم پزشکی سریعا بە بیمارستانی در تهران اعزام و نظر بە مرگ مغزی مدینە دادە می‌شود.
تلاش پرسنل این بیمارستان جهت احیا بی‌ثمر بود و نهایتا بعد از قطع امید پزشکان، خانوادە مدینە در اقدامی انسان‌دوستانە یازدە عضو فرزند خود را بە بیماران نیازمند بخشیدند.

اهدای عضو؛ اهدای حیاتی دوباره

اهدای عضو یک امر خیر است که با سخاوتنمدی نوعدوستان بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد و امسال مهابادی‌ها در این امر نیکو سهم چشمگیری داشته اند.
در نخستین روز‌های بهار ۹۷ خانواده خانواده کیان قربانی زاده نوجوان ۱۵ ساله مهابادی، پس از تایید مرگ مغزی فرزندشان با اهدای اعضای بدنش به بیماران چشم به راه دریافت عضو؛ زندگی دوباره بخشیدند.
این نوجوان مهابادی بر اثر تصادف رانندگی در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه بستری بود که با اهدای عضو او به ۳ بیمار جان بخشید.
هما خانم یکی از دریافت کنندگان عضو است و در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:از خانواده قربانی زاده ممنونم که با اهدای عضو فرزندشان به من جانی دوباره بخشیدند. ماه‌ها بود که خانواده ام برای دریافت عضو تلاش می‌کردند. حالا ادامه زندگی و نفس کشیدنم به لطف این خانواده ممکن شده است.
سالانه تعداد بسیار زیادی از هموطنان ما دچار مرگ مغزی می‌شوند و اعضای بدن هر یک از این افراد می‌تواند جان ۸ بیماران بسیاری را از مرگ نجات دهد.
در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار اضافه می‌گردد و در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.

سیامند رحمان عضو تیم ملی وزنه برداری معلولان ایران و قوی‌ترین مرد معلول جهان در صفحه اینستاگرام خود از  این عمل شایسته خانواده (مدینه آذری فر)قدر دانی کرده و نوشته است:اهدای عضو یکی از بزرگترین نماد‌های فرهنگی جوامع است که نیاز به ترویج بیشتر‌ی دارد تا بیماران زیادی با سخاوتمندی نوعدوستان به حیاتی دوباره دست یابند.انسانیت در روح مردم نوعدوست جاودانه است. .روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/خ

 

اهدای عضو دختر هفده ساله مهابادی به 11 بیمار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.