در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

افزایش ظرفیت اشتغال جوانان به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان/ کمک برای حل پروژه‌های مسئله محور

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از افزایش ظرفیت اشتغال جوانان به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

اتحقق فرمایشات رهبری در معاونت علمی و فناوری / پروژه‌های مسئله محور در دانشگاه هارو مراکز پژوهشی دنبال می‌شود /پروژه‌های مسئله محور در شرکت‌های دانش‌بنبان پیگیری می‌شوندسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش فعالیت‌های علمی و فناوری در کشور گفت: ایشان در سخنان خود فرمودند که دانشگاه‌ها باید بتوانند   با کسب و کارهای نوین درگیر شوند  و تمام تلاش ما هم در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی  عمل به  فرمایشات  ایشان است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه باید دستاوردهای خوبی در حوزه‌های علمی و فناوری کسب کنیم، اظهار کرد: مطابق با اسناد بالادستی و سند  نقشه جامع علمی کشور  پژوهش‌های اولویت‌دار فناوری  را مشخص می کنیم.

لازمه مشخص کردن پروژه‌های مسئله محور

وی با اشاره به فعالیت  هر یک از ستادهای مختلف  معاونت علمی اظهار کرد: ستادها مکلف هستند، اولویت روز کشور را مشخص کنند و پروژه‌های نوآوری را با رویکرد حل مسئله  تعریف کنند.

قادری‌فر با اشاره به زیست بوم نوآوری و توسعه آن گفت: توسعه این زیست بوم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با شتاب بیشتری  زیست بوم فناوری و نوآوری را  در کشور پیش ببریم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ادامه داد: با حمایت از کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها  ظرفیت فناوری و اشتغال جوانان  بالا می‌رود  و به واسطه بالا رفتن میزان  اشتغال  جوانان گام‌های موثر‌ی برای کشور برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی و ستادهای فعال در آن به رویکردهای اقتصادی کشور توجه می‌کنند، گفت: متناظر با نیازهای روز کشور در حال اجرای پروژه‌های مختلف فناوری در حوزه‌های آب، محیط زیست، علوم شناختی، محصولات دانش بنیان دریایی و هوایی و بسیاری از حوزه‌های دیگر هستیم.

قادری فر با بیان   اینکه پروژه‌های مسئله محور را  با  مشارکت  شرکت‌های دانش بنیان پیگیری می‌کنیم گفت: باید از ظرفیت نخبگان استفاده و آنها را در فعالیت‌های دانش بنیان وارد کنیم.

گذر از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری 

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی  در خصوص اقتصاد بر پایه علم اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های دانش بنیان سبب می‌شود تا از اقتصاد نفتی  فاصله بگیریم و به سمت کسب و کارهای نوین حرکت کنیم این موضوع به جوانان ما کمک می‌کند تا آنها بتوانند در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فناوری مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند بخشی از مشکلات کشور را حل کنند گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این دانشگاه‌ها هستند که باید مسئله محور شوند و مشکلات و دغدغه‌های امروز کشور را برطرف کنند، فعالیت‌های فناورانه به عنوان یکی از موضوعاتی هستند که می‌توانند مشکلات روز کشور را حل  کنند.

قادری فر یادآور شد: باید فعالیت‌های خود  در معاونت و ستادهای مختلف را افزایش دهیم تا بیش از پیش به موفقیت‌دست پیدا کنیم و در مسیر فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا زیست بوم نوآوری را با فراموش کردن فرهنگ اقتصادی نامناسب نفتی به وجود آوریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار