تظاهرات ادامه‌دار علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ/صدها هزار نفر در شهرهای مختلف آمریکا به خیابان‌ها آمدند

تظاهرات سراسری در آمریکا علیه اقدامات ضدانسانی دولت این کشور در برخورد با مهاجران همچنان ادامه دارد.

تظاهرات ادامه‌دار علیه سیاستهای ضدمهاجرتی دونالد ترامپ؛ صدها هزار نفر به خیابانها آمدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، تظاهرات سراسری در آمریکا علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت این کشور و جداکردن کودکان مهاجر از والدین‌شان همچنان  ادامه دارد.

بنا به گزارش آسوشیتدپرس، در ادامه اعتراض‌ها به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، روز شنبه هزاران نفر در کلان‌شهرها و شهرهای آمریکا با مشت‌های گره‌کرده و سردادن شعار علیه دولت ترامپ به خیابان‌ها آمدند.

بیش از ۷۰۰ فراخوان در سراسر آمریکا برای حضور در خیابانها و اعتراض به سیاستهای ضدمهاجرتی دونالد ترامپ در سراسر آمریکا اعلام شده‌‌ است.

صدها هزار نفر در خیابانهای شهرهای نیویورک و لس‌آنجلس تا شهرهای محافظه‌‌کاری مانند آپالاچیا و ایندیانا و دیگر شهرها حضور یافتند و با شعارهایی مانند «شرم بر شما» و «حبس کودکان در قفسه‌های آهنی ممنوع» به اقدامات ضدمهاجرتی دولت ترامپ در مرز مکزیک و آمریکا اعتراض کردند.

یکی از صدها معترض در گفتگو با آسوشیتد پرس  با محکومیت شدید سیاست‌های دولت کنونی آمریکا می‌گوید: دیگر کافی است، امیدوارم انسانهای نجیب گردهم بیایند،‌ ما کشورمان را پس می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم این شرارت همه‌گیر شود.

معترضان در شهر نیویورک شعار می‌دادند «ترامپ باید برود» و «شرم برشما».

ماه آوریل سال جاری  دولت آمریکا یک سیاست جدید تحت عنوان «تحمل صفر» (zero tolerance) علیه مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی وارد آمریکا می شوند، اتخاذ کرد. بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، از فرزندانشان جدا می شوند و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت ملی مورد پیگیری قرار می گیرد.

این سیاست دولت ترامپ انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشته است . تاکنون گزارش‌هایی نیز از برخورد شدید مردم با اعضای دولت ترامپ در اماکن عمومی منتشر شده است.

«سارا سندرز»،‌ سخنگوی کاخ سفید، در توییتر اعلام کرد جمعه‌شب همراه خانواده‌اش به رستوران «Red Hen» در لکسینگتون مراجعه کرده اما مدیر رستوران نه تنها از آنها پذیرایی نکرده بلکه آنها را از رستوران بیرون کرده است.

به گفته «سندرز» مدیر رستوران به او گفته به این دلیل از رستوران اخراجش می‌کند که برای کابینه دونالد ترامپ کار می‌کند.

هفته گذشته نیز مردم معترض به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ و جداکردن کودکان از والدینشان در رستورانی علیه وزیر امنیت داخلی آمریکا شعار سردادند. چند معترض هنگام مراجعه کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، به یک رستوران مکزیکی برای صرف شام، علیه وی شعارهایی سر دادند. معترضان روز سه‌شنبه وارد رستوران «کوکینا مکزیکانا» شدند و فریاد «شرم بر تو» و «جدایی خانواده‌ها را متوقف کن» سر دادند. مردم حاضر در رستوران نیز آن‌ها را همراهی کردند.

ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد معترضان در این رستوران فریاد زده اند: «اگر کودکان (مهاجر) در آرامش غذا نمی‌خورند، تو هم در آرامش غذا نخواهی خورد.» در این میان، نیلسن به سرعت هزینه سفارش خود را پرداخت کرد و پس از 10 یا 15 دقیقه از این رستوران خارج شد.

انتهای پیام/

ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا علیه سیاست تحمل صفر دولت ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار