بازآفرینی بافت‌های تاریخی خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه بازآفرینی بافت‌های تاریخی خراسان رضوی کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بافت‌های تاریخی احیا می‌شوند.

بازآفرینی بافت‌های تاریخی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، محمد مقدوری افزود: در این کارگروه فهرست بافت‌های مورد نظربه سرعت، نهایی و حجم عملیات، اقدامات و اعتبار مورد نیاز سریعا مشخص گردد.

وی گفت: در هر شهرستان گروهی متشکل از فرماندار، شهردار، رئیس اداره میراث فرهنگی و کارشناس این اداره بافت‌های تاریخی را مدیریت و برای تک تک آن‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: برای تامین نیاز مالی بازآفرینی این بافت‌ها تصمیم بر استفاده از اعتبارات دولتی، ظرفیت مالکین و بخش خصوصی و حتی خیرین است وبایداطلاع رسانی برای جلب مشارکت بخش‌های غیر دولتی هم پیگیری می‌شود.

وی گفت: همچنین استفاده از ظرفیت و برنامه‌های ستاد بازآفرینی محدوده‌های شهری پایدار برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی به ویژه در ۴ شهر هدف استان یعنی مشهد، سبزوار، نیشابور و تربت حیدریه نیز از دیگر مصوبات کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بود.

انتهای پیام//م. ن
 

بافت های فرسوده احیا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار