موافقت ریاست جمهوری افغانستان با بازگشت جنرال دوستم به کابل

یک مقام امنیتی افغان از توافق ارگ ریاست جمهوری با بازگشت جنرال دوستم به افغانستان خبر داد.

موافقت ریاست جمهوری افغانستان با بازگشت جنرال دوستم به کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی سفر اخیر «سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به ترکیه برخی از رسانه‌ها از بازگشت احتمالی جنرال دوستم به افغانستان خبر داده است.

یک مقام امنیتی افغان به «خبریال» گفت: قرار است جنرال دوستم دوشنبه هفته آینده ترکیه را به مقصد کابل ترک کند.

وی افزود: «سرور دانش»، معاون دوم اشرف غنی در جریان سفرش به ترکیه در دیدار با جنرال دوستم توافقنامه‌ای را به امضا رسانده است که به جنرال دوستم اجازه می‌دهد به افغانستان بازگردد.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان پس از آنکه به آزار و اذیت از سوی احمد ایشچی والی سابق جوزجان متهم شد بیش از یک سال است که در تبعید غیر رسمی در ترکیه به سر می‌برد.

جنرال دوستم پیش از این تلاش کرده بود تا برای حضور در گردهمایی شورای ائتلاف نجات افغانستان به این کشور بازگردد اما نیروهای خارجی از فرود هواپیمای حامل وی در ولایت بلخ جلوگیری کردند.

این در حالی است که محقق و عطا محمد نور نیز چند روز پیش هشدار داده بودند که اگر ارگ ریاست جمهوری برای بازگرداندن جنرال دوستم کاری نکند شورای ائتلاف نجات به صورت یکجانبه اقدام خواهد کرد.

به نوشته تسنیم، برخی از کارشناسان بر این باورند که بازگشت جنرال دوستم به افغانستان می‌تواند به اعتراض‌ها در شمال این کشور پایان دهد و زمینه رقابت سالم بین جناح‌های سیاسی در انتخابات را فراهم کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار