بیش از ۲۵۰۰ کودک مهاجر در انتظار بازگشت به آغوش خانواده

بنابر آمارها، بیش از ۲۵۰۰ کودک مهاجر همچنان از والدینشان جدا هستند و این در حالی است که دولت آمریکا برای بازگرداندن آن‌ها به خانواده دچار سردرگمی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، آمارهای منتشر شده از سوی دادگاه آمریکا حاکی از آن است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیش از 2500 کودک بین 5 تا 17 سال را از والدینشان جدا کرده که هنوز نزد والدینشان بازنگشته اند.

بر اساس آمارهای این دادگاه، در مجموع 2551 کودک تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات انسانی قرار دارند که همه آنها از والدینشان به واسطه ورود غیرقانونی به آمریکا، جدا شده اند.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا پیش از این اعلام کرد این نهاد قادر نخواهد بود شرایط الحاق این کودکان را به والدینشان را فراهم کند. در بیانیه این سازمان آمده است: هدف ما ملحق کردن کودکان مهاجر به والدینشان نبوده و نخواهد بود. برخی از مهاجران والدین این کودکان نیستند  و این رویه ممکن است برای کودکان خطرساز شود.

این سازمان در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: از مجموع 2551 کودک مهاجر، تعداد زیادی را کودکان خردسال تشکیل می دهند که به عنوان بخشی از اجرای سیاست «تحمل صفر» در مرزهای جنوبی آمریکا، از والدین یا همراهانشان جدا شده اند.

پیش از این اعلام شد نزدیک به 500 کودک مهاجر نزد والدینشان باز گشته اند.

در تاریخ 26 ژوئیه، دادگاه فدرال آمریکا، دستور الحاق کودکان مهاجر به والدینشان را  پیگیری کرد. پس از آن اداره مهاجرت آمریکا اعلام کرد به زمان بیشتری برای اجرای این دستور نیاز است. همچنین ایده آزمایش دی ان ای برای شناسایی والدین کودکان مهاجر پیشنهاد شده که در دست بررسی است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی پیشتر اعلام کرد آزمایش دی ان ای برای اجرای دستور دادگاه نه تنها هزینه بر است بلکه احتمال توقف آن نیز وجود دارد.

به نظر می رسد دولت ترامپ در اجرای سیاست های ضد مهاجرتی خود با شکست مواجه شده است. الحاق بیش از 2000 کودک مهاجر به والدینشان امری دشوار و طاقت فرسا و پرهزینه برای دولت ترامپ است که پیامدی جز بحران به دنبال نداشته است.

رئیس جمهور آمریکا یکی از مخالفان سرسخت مهاجرت غیرقانونی به این کشور است. او پیشتر همزمان با رقابت های انتخاباتی وعده داد از ورود مهاجران غیرقانونی به خصوص از مرزهای جنوبی این کشور جلوگیری می کند.

در ماه آوریل، ماموران دادستانی کل آمریکا با طرح سیاست موسوم به «تحمل صفر»، مهاجرانی را که به صورت غیرقانونی از مرزهای جنوبی وارد این کشور می شدند پس از جدایی از فرزندانشان، بازداشت می کردند. نیروهای مرزی آمریکا اعلام کردند اگر مهاجران می خواهند از فرزندانشان جدا نشوند بهتر است به صورت غیرقانونی وارد آمریکا نشوند. این سیاست مهاجرتی واکنش ها و انتقادات گسترده ای را علیه دولت ترامپ به دنبال داشت. در نهایت، ترامپ دستور اجرایی خود برای جدایی کودکان مهاجر از والدینشان را لغو کرد. این در حالی است که دولت او برای الحاق کودکان مهاجر به والدینشان دچار سردرگمی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار