رنجبرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس جمهور زودتر از سه ماه وزیر پیشنهادی کار خود را معرفی کند/ بعد از تعطیلات مجلس استیضاح کرباسیان اعلام وصول می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بعد از تعطیلات مجلس اگر تعداد امضای درخواست‌کنندگان استیضاح وزیر اقتصاد به زیر ۱۰ نفر نرسد این استیضاح اعلام وصول می‌شود.


رئیس جمهور زودتر از سه ماه وزیر پیشنهادی کار خود را معرفی کند/ بعد از تعطیلات مجلس استیضاح کرباسیان اعلام وصول می‌شوداکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به استیضاح ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس گفت: باتوجه به اینکه این وزارتخانه اکنون با سرپرست اداره می‌شود، رئیس جمهور می‌تواند ظرف مدت سه ماه وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم با وجود مشکلات و مسائل کنونی کشور آقای روحانی هر چه سریعتر وزیر خود را معرفی کند.

رنجبرزاده همچنین با بیان اینکه اگر این هفته استیضاح وزیر اقتصاد را اعلام وصول می‌کردیم تعطیل هفته آینده مجلس به دلیل سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه باید لغو می‌شد، بیان کرد: بر این اساس بعد از تعطیلات مجلس اگر تعداد درخواست‌کنندگان استیضاح کرباسیان به زیر 10 نفر نرسد این استیضاح حتما اعلام وصول خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به حواشی روز گذشته جلسه استیضاح ربیعی هم گفت: برخی نمایندگان به روند بررسی استیضاح ربیعی اعتراض داشتند و می‌خواستند با ممانعت از صحبت کردن موافقان استیضاح باعث لغو این جلسه شوند.

وی ادامه داد: نمایندگان معتقد بودند مسیر استیضاح از کمیسیون اجتماعی عبور نکرده است، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس بعد از ارجاع استیضاح از هیئت رئیسه به کمیسیون مربوطه این کمیسیون یک هفته مهلت دارد آن را بررسی کرده و گزارش اسیتضاح را به جلسه علنی ارائه کند.

رنجبرزاده تاکید کرد: هیئت رئیسه مجلس به جای یک هفته یک ماه منتظر ماند تا این گزارش را دریافت کند اما کمیسیون اجتماعی به دلیل سفرهای مکرر ربیعی و بهانه‌های دیگر از سوی این وزارتخانه نتوانسته بود جلسه‌ای را با حضور وزیر تشکیل دهد، لذا هیئت رئیسه استیضاح وی را اعلام وصول کرد؛ البته این موضوع از نظر قانونی هیچ ایرادی ندارد و پیش از این درباره وزیر جهاد کشاورزی هم این موضوع اتفاق افتاده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار