کلنگ زنی ساخت پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان

در ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت ساخت پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع کلنگ زنی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی وند روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی این پاسگاه محیط بانی اظهارداشت: زمین این مکان توسط خانواده شهید مصطفی وند به محیط زیست اهدا شده و در شورای برنامه ریزی استان نیز ۳۱ میلیارد ریال برای احداث آن اختصاص یافته است.

وی افزود: نقشه تیپ پاسگاه محیط بانی بیشه دالان توسط اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان مشخص شد.

رئیس محیط زیست بروجرد بیان کرد: این پاسگاه نخستین پاسگاه محیط بانی در دشت سیلاخور و منطقه صید ممنوع بروجرد واقع شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.

مصطفی وند اضافه کرد: با راه اندازی این پاسگاه محیط بانی سه نیروی محیط بان در این مرکز به فعالیت مشغول می‌شوند و حفاظت از عرصه تالاب ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: ایجاد پاسگاه محیط بانی موجب جلوگیری از تخلفات شامل تغییر کاربری اراضی، قطع اشجار، از بین رفتن گیاهان، شکار، حفر کانال و زه کشی می‌شود.

در این آیین معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد، مدیرکل محیط زیست لرستان و جمعی از مدیران استانی وشهرستانی حضور داشتند.

انتهای پیام/د

ساخت پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد کلنگ زنی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.