واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در راستای حفاظت و احیای بناهای تاریخی این بناها به بخش خصوصی واگذار می شود.

نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که می‌توان در راستای حفاظت و احیای بناهای تاریخی انجام داد واگذاری این بناها به بخش خصوصی بوده که در همین راستا هشت مورد از بناهای تاریخی در سطح استان برای واگذاری به بخش خصوصی احصا و معرفی شدند.

وی از تهیه دفترچه سرمایه‌گذاری با درج مشخصات این بناها خبر دادو افزود: کهنه قلعه مشگین‌شهر، حمام عدل مشگین‌شهر، کاروان‌سرای قانلی بولاغ مشگین‌شهر، خانه‌های تاریخی مبشری، شریعت، خادم باشی و عاصف اردبیل و حمام های پیرزرگر و اوچ دکان اردبیل این بناها را شامل می‌شود که با مشارکت بخش خصوصی به دنبال استفاده بهینه از ظرفیت این بناها هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: سرمایه‌گذار در این بناهای تاریخی می‌تواند بعد از تحویل نسبت به تعریف کاربری جدید و بهره‌برداری در زمان معین اقدام کند که مهمترین کاربری‌هایی که برای این بناها تعریف شده شامل سالن غذاخوری، حمام سنتی، مرکز تجاری و تاریخی و مرکز فرهنگی است.

فلاحی از معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل در بخش گردشگری وجود دارد پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی در این حوزه مطالعه شده که این طرح‌های پیشنهادی در قالب لوح فشرده تهیه شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری متعدد و نیز تعداد جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در استان تصریح کرد: انتخاب اردبیل به عنوان پایلوت طرح‌های گردشگری کشور امتیازی برای این استان در سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بوده و باید این مهم برای سرمایه‌گذاران اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/ع

احیای بناهای تاریخی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.