افزایش صادرات محصولات از استان اردبیل به کشورهای همسایه

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل گفت: صادرات محصولات این استان به کشورهای همسایه بویژه عراق و سوریه در سالهای اخیر افزایش یافته است.

ارژنگ عزیزی، مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: در انتقال پول به عراق و تعرفه کالاها مشکلات عدیده ای وجود دارد و میزان تعرفه ها در لبنیات و سیمان تا 40 درصد و فراورده های لبنی تا 30 درصد بالا رفته است.

وی با بیان اینکه نارسایی های موجود در صادرات باید برطرف شود ، گفت: چشم انداز روابط اقتصادی کشورمان با عراق و سوریه نویدبخش به نظر می‌رسد و پیگیری ‌ها برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر تجار اردبیلی با عراق و سوریه در حال انجام است.

مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری اردبیل با اشاره به برنامه دولت برای خروج واحدهای راکد و نیمه فعال از وضعیت فعلی افزود: کارگروه ویژه ای با عنوان 'تسهیل و رفع موانع تولید' در راستای فعال شدن دوباره واحدهای راکد و نیز عملیاتی شدن طرح های تولیدی در استان تشکیل شده و تاکنون اقدام موثری انجام داده است.

عزیزی تصریح کرد: با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری دقیق تصمیم ها و مصوبات این کارگروه، تولید در استان در حال رونق گرفتن است و کارخانه های راکد یکی پس از دیگری با تزریق منابع مالی موجود و رفع مشکلات دیگر جان گرفته و در نوبت احیا و شروع فعالیت قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ع

صادرات محصولات از استان اردبیل به کشورهای همسایه


برچسب ها: صادرات ، کالاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.