فنلاند اخراج پناهجویان افغان را کاهش می دهد

اداره مهاجرت فنلاند اعلام کرد که خانواده‌های افغان که دارای کودک هستند و در فنلاند درخواست پناهندگی می‌دهند، به شهر کابل بازگشت داده نخواهند شد.

فنلاند اخراج پناهجویان افغان را کاهش می دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره مهاجرت فنلاند اعلام کرد که خانواده‌های افغان که دارای کودک هستند و در فنلاند درخواست پناهندگی می‌دهند، به شهر کابل بازگشت داده نخواهند شد.

این اداره بیان داشت که برنامه فنلاند در زمینه اخراج مهاجرین افغان به کشورشان، به دلیل ناامنی و وضعیت کنونی شهر کابل تغییر کرده است.

جانا ووریو، رئیس اداره مهاجرت فنلاند گفته است که در حال حاضر شمار بیجا شدگان داخلی در شهر کابل افزایش یافته و گزینه اسکان مجدد در آن شهر محدود شده است.

با این حال خانم ووریو می‌گوید: پالیسی جدید حکومت فنلاند در قبال افغان‌هایی که ساکن شهر کابل بوده و در فنلند درخواست پناهندگی می‌دهند، تغییر نخواهد کرد، به این معنا که آنان تحت شرایط خاص به شهر کابل برگشت داده خواهند شد.

به گفته اداره مهاجرت فنلاند، مردان مجرد و صحتمند که هیچ تهدیدی علیه آنان نیست و همچنان زوج‌های صحتمند که فرزند ندارند و در کابل مصون پنداشته می‌شوند از این تغییرات جدید مستثنی هستند و آنان مانند گذشته به کابل بازگردانده خواهند شد.

اداره مهاجرت فنلاند گفته است که هم اکنون ۷۶۰ درخواست پناهندگی شهروندان افغان در آن کشور زیر کار و منتظر تصمیم نهایی است.

پیش از این آلمان و شماری دیگر از کشورهای اروپایی ده‌ها پناهجوی افغان و ترکیه هزاران مهاجر افغان را به افغانستان برگشت داده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۱۴:۳۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام نام من سیما یک پسر ۲ ساله دارم در ایران هستم خیلی شرایط زندگیم بده خانوادم منو شکنجه میده بارها از خانه انداختن بیرون میخواستم بهم کمک کنین منو پسرمو نجات بدین