انتقاد سناتور آمریکایی از حمایت دولت ترامپ از ائتلاف سعودی در جنگ با یمن/مورفی: مداخله آمریکا در یمن نقطه سیاهی در تاریخ کشور ما خواهد بود

یک عضو دموکرات مجلس سنا در آمریکا در بیانیه‌ای از دولت ترامپ بابت همدستی با سعودی‌ها در تهاجم به یمن انتقاد کرد.

انتقاد سناتور آمریکایی از حمایت دولت ترامپ از ائتلاف سعودی در جنگ با یمن/مورفی: مداخله آمریکا در یمن نقطه سیاهی در تاریخ کشور ما خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور کریس مورفی، یکی از اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز چهارشنبه از دولت دونالد ترامپ بابت اینکه مدعی شده است رژیم‌های عربستان سعودی و امارات اقداماتی برای کاهش خطر آسیب به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها اتخاذ می کنند، انتقاد کرد. وی گفت اسناد و مدارک موجود خلاف آن چیزی را که گفته می‌شود، نشان می دهد. ماه گذشته در حمله نیروهای ائتلاف به اتوبوس یک مدرسه در یمن 44 کودک و ده بزرگسال کشته شدند.

مورفی در این بیانیه نوشته است: دولت ترامپ چطور می تواند چیزهایی را که هر کسی می تواند با چشمان خود ببیند، انکار کند؟ کاملا واضح است که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی بی پروا و احتمالا عمدا، غیرنظامیان و کودکان بی گناه را می کشد و این کار را با بمب ها و کمک های آمریکا انجام می دهد. تایید این اقدامات مسخره است و همه ما باید بابت این که دولتمان چشمهایش را به روی این جنایات جنگی بسته است، شرمنده باشیم. مداخله آمریکا در یمن نقطه سیاهی در تاریخ کشور ما خواهد بود. دقیقا همه واقعیت‌ها به عکس آنچه دولت آمریکا اظهار می کند، اشاره دارد. مرگ و میر غیرنظامیان رو به افزایش است، نه کاهش و آمار آن هر سال از سال گذشته بیشتر می شود.

این سناتور دموکرات در بیانیه خود افزود: حمله وحشتناک به اتوبوس مدرسه تنها یکی از آخرین جنایات بوده است. اکنون ائتلاف برای محاصره شهر بندری الحدیده آماده می شود که باعث قطع ارسال کمک های بشر دوستانه ضروری برای مردم خواهد شد. عربستان به حمله به تاسیسات آب ادامه می دهد و مانع ارسال کمک های بشردوستانه می شود. موج جدیدی از وبا در کشور شیوع پیدا کرده است. دیپلماسی تاکنون نتیجه جدی نداشته است. چون آمریکا همچنان اجازه می دهد که ائتلاف هر اقدام نظامی که می خواهد انجام دهد.

مورفی که از منتقدان جنگ یمن است، ماه گذشته یکبار دیگر خواستار عدم حمایت از اقدامات نظامی در یمن شد. او بارها ابراز نگرانی کرده است که مشارکت آمریکا در اقدامات نظامی عربستان سعودی در یمن منافع امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند.

انتهای پیام/

انتقاد کریس مورفی از حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از متجاوزان به یمن

برچسب ها: آمریکا ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار