رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی:

افزایش تعرفه تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود/ افزایش تعرفه دیتای موبایل فعلاً امکانپذیر نیست

فلاح جوشقانیفلاح جوشقانی در خصوص پیشنهاد شرکت مخابرات برای جبران ضرر ناشی از حذف آبونمان، گفت: موضوع تغییر تعرفه مخابرات در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی امروز در نشست توسعه ارتباطات ثابت در نوزدهمین نمایشگاه ایران تلکام، با اشاره به پیشنهاد شرکت مخابرات برای جبران ضرر و زیان ناشی از حذف آبونمان گفت: ما موضوع تغییر تعرفه مخابرات را بررسی خواهیم کرد و هفته آینده نیز در جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موضوع بررسی این پیشنهاد و راهکارهای حل مشکل به وجود آمده مورد بررسی قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید: مدیر عامل شرکت مخابرات: حذف آبونمان از تلفن ثابت به نفع مردم نیست


وی افزود: قصد داریم در بازنگری تعرفه ها به نحوی عمل کنیم که تمامی جوانب بررسی شود و فقط موضوع افزایش تعرفه مطرح نباشد بلکه تغییر در برخی هزینه های ثابت، می تواند راهکاری برای حل این موضوع باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به توسعه نامتوازن سرویس های ارتباطات ثابت نسبت به ارتباطات سیار (موبایل) در کشور گفت: اگر به کشورهای در حال توسعه و حتی توسعه یافته نگاه کنیم، می بینیم که میزان مصرف اینترنت ثابت ۴۰ برابر حوزه موبایل است و مهمترین دلیل این حجم از تفاوت، استفاده از محتوای مناسب پرحجم مانند ویدئو است.

فلاح جوشقانی گفت: باید برای رسیدن به متوسط جهانی در حوزه ارتباطات ثابت به سمت تکنولوژی‌های ارتباطات ثابت و نیز توسعه یافتگی در این بخش برویم اما در حال حاضر در حوزه محتوای داخلی امکان استفاده از ویدئو برای مردم با تکنولوژی های دیگری مانند موبایل نیز ممکن است و اپراتورهای ارتباطات ثابت موفق به جذب کاربر نشده اند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور با توسعه نیافتگی در حوزه ارتباطات ثابت مواجه هستیم، اظهارداشت: آمار جهانی نشان می دهد که ما در بحث دسترسی به اینترنت موبایل در رتبه ۵۷ جهان و در اینترنت ثابت رتبه ۱۰۸ را داریم. به نحوی که سرعت دسترسی اینترنت موبایل ۲۴ مگابیت به ازای هر فرد و سرعت دسترسی به اینترنت ثابت ۵ مگابیت بر ثانیه است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دلایلی است که باعث ریزش کاربران ارتباطات ثابت نسبت به موبایل شده و البته نزدیک بودن حاشیه قیمت این دو مدل خدمات، از دیگر دلایل این عدم توسعه یافتگی است. افزایش تعرفه تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود اما فعلا افزایش تعرفه دیتای موبایل برای زیاد کردن فاصله تعرفه دیتای موبایل و ثابت امکانپذیر نیست.

فلاح جوشقانی با تاکید بر اینکه تغییر قیمت میان اینترنت موبایل و اینترنت ثابت (ADSL) در شرایط فعلی با توجه به کشش بازار منطقی نیست، بیان داشت: هم اکنون اعتراضات مردم در گرانی تعرفه های موبایل را می بینیم و نمی توان در این شرایط باز هم تعرفه ها را تغییر داد. در مقام حاکمیت و رگولاتور نمی‌توانیم سرویس مورد استفاده مردم را قطع کنیم و مردم را به سرویس گران‌تر سوق دهیم، زیرا مردم، دولت و اپراتورها هر سه ذی‌نفع تصمیمات رگولاتوری هستند. جامعه هر افزایش قیمتی را نمی‌پذیرد برای مثال اخیراً تعرفه مکالمات و بسته‌های اینترنت همراه افزایش یافت و با اعتراض مردم روبه‌رو شد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم غیرکارشناسانه و یک شبه در حذف آبونمان تلفن ثابت تاثیر منفی در بخش تلفن ثابت داشته، گفت: اجرای حکم دیوان عدالت اداری حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان از درآمد مخابرات را کاهش می‌دهد که این مسئله جلوی توسعه مناسب در بخش ارتباطات ثابت را می گیرد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با بیان اینکه برآورد سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات ثابت ۱۰ هزار میلیارد تومان با دلار ارزان و کمتر از ۸ هزار تومان بوده، اظهارداشت: با توجه به تغییر نرخ ارز، نرخ بازگشت سرمایه در این حوزه از ۵ سال به ۱۲ سال تغییر کرده است.

فلاح جوشقانی همچنین با اشاره به بررسی سبد درآمدی اپراتورهای موبایل تاکید کرد: سهم درآمد اپراتورها از مکالمه ۳۰ درصد و از دیتا و اینترنت ۷۰ درصد درآمد این اپراتورها است. اگر امروز اپراتورهای موبایل درآمد بیشتری از محل دیتا دارند توجه کنیم که سرمایه‌گذاری بیشتری نیز انجام دادند، برای مثال یکی از اپراتورها 8 میلیارد دلار معادل حدود 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
از ماست که برماست
Iran (Islamic Republic of)
ME
۱۱:۲۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
حالا برو پول و آبو برق و گاز را بده که هر سال گرون ميشن بعدش يا بابت تعرفه تلفن غر بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
همون موقع که دیوان عدالت اداری رای به حذف مبلغ آبونمان از قبض ها داد عرض کردم گرانی تلفن هم در راه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
چرا همه چیر گرون میشه ارزونی در کار نیست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ME
۱۱:۲۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ميدوني مخابرات چند ساله افزايش تعرفه نداده؟ فصل سال عوض ميشه تعرفه آب و برق و گاز تغيير ميکنه هيچ کس اعتراض نمي کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
باید خرجهای مخابرات کم بشه . حقوقهای مخابرات باید کم بشه . نداریم این قدر بدیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
یه بار هم یه خبر خوب که دل مردم رو شاد کنه و کمک به معیشت و زندگی بهتر باشه بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
شد یه بار خبر ارزونی بشنویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
اینترنت اپراتور ها هیچ کیفیت نداره ولی قیمتش خیلی کیفیت داره حس لاکچری بودن به خریدار بسته اینترنت دست میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
خبر نداری تعرفه های اینترنت و مکالمات تلفن همراه رو بردن بالا رسانه ای هم شده
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۲۲:۰۸ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
بزارید آبونمان باشد این طوری قبضا خیلی خیلی زیاد تر از زمانی میشود که آبونمان داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی شمسی
۲۲:۰۱ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
دو سال می خواهم در شهر کرمان خط تلفنم را جا به جا کنم می گویند امکانات فنی نداریم قط هر ماه دوهزار تومان ابونمان می گیرند هزاران خط در همین استان کرمان اینطوریند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
به خاطراینه که سرمایه ای برای اجرای پروژه هانیست تاامکان فنی براتون ایجادکنند.
آخرین اخبار