در چهارمحال و بختیاری:

منتخبین مرحله استانی جشنواره بین المللی قصه گویی

منتخبین مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

توسعه باغات دیم در ۷ هزار هکتار از اراضی شیب داربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ منتخبین مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند.

در آیین اختتامیه این مرحله از جشنواره بین المللی قصه گویی که در روز شنبه ۲۱ مهر ۹۷ در شهرکرد برگزار گردید، ۱۱ نفر به شرح زیر، به عنوان برگزیده در چهارمحال و بختیاری معرفی شدند و به مرحله کشوری راه یافتند:

بهار ملک پور با قصه «آغوشت را باز کن»، سمیه ویسی با قصه «مش عامو و الاغ هاش»، شعله ایل بیگی پور با قصه «باغ بابا آلبالو»، صغری عالی پور با قصه «زاغی و زاغک» و طیبه باقری با قصه «پسران تشمال» رتبه‌های برگزیده را از آن خود کردند.

فاطمه آذری با قصه «وقتی که باد آمد»، ژیلا مهندس با قصه «نور امید»، محبوبه علیدوستی با قصه «باران شادی»، زهرا بابادی با قصه «پرنده طلایی»، زهرا رحیمی با قصه «پادشاه الکی»، مریم اسماعیلی با قصه «جلسه در جاکفشی» و سپیده ابراهیمی با قصه «مارمولک و آفتابگردان»، عنوان شایسته تقدیر را در بخش مربیان به خود اختصاص دادند.

در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها هم منیژه قربانی از شلمزار، عصمت حمزه از شلمزار و فاطمه ادیبی از فرخ شهر، شایسته تقدیر گردیدند.

در بخش دختران و پسران نیز مهدیه باقری از شلمزار، امیرمحمد موسایی از فارسان و حسین صیادی از شهر کیان به عنوان برگزیده شناخته شدند.

نیره بهشتی نژاد از شلمزار، فاطمه کریمی از هفشجان، معصومه کاظمی از مرکز شماره یک شهرکرد، یسنا باقری از فارسان و آیدا حبیبیان از مرکز شماره سه شهرکرد نیز به عنوان شایسته تقدیر در بخش دختران و پسران معرفی گردیدند.

سوزان ریئسی، فریبا ریاحی و مژگان کاووسی در بخش بزرگسالان و سپیده ابراهیمی، شعله ایل بیگی پور و زهرا بابادی در بخش دختران و پسران، داوری مرحله استانی این جشنواره در چهارمحال و بختیاری رابر عهده داشتند.

مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در چهارمحال و بختیاری، از ۱۷ تا ۱۹ مهرماه جاری و با رقابت ۲۴۴ شرکت کننده شامل ۹۰ عضو نوجوان در بخش‌های عادی و فراگیر، ۶ پدر بزرگ و مادر بزرگ، ۴۶ قصه‌گوی ۹۰ ثانیه‌ای و ۱۰۲ مربی و قصه گوی آزاد برگزار گردید.

توجه بیشتر به خلاقیت در سازماندهی و پرداخت قصه، استفاده صحیح از مهارت‌های کلامی و رفتاری، توجه به شاخص‌های علمی بازآفرینی و نگاه کیفی در بازنویسی قصه‌ها، به کارگیری تدابیر سنجیده در جمع بندی و اتمام قصه، و توجه به ظرفیت و فضاسازی ورود به قصه، از نکات مورد تأکید در شاخص‌های داوری این جشنواره بود.

گفتنی است: مرحله کشوری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی، اواخر آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.