گیلانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

آقای اسلامی برای گرانی مسکن چه برنامه‌ای دارید؟

یک نماینده مجلس گفت: در مسکن مشکلات زیادی وجود دارد، گرانی بیش از ۴۰ درصد مسکن را چگونه اداره خواهید کرد و چگونه این وضعیت را به حالت قبل برمی‎گردانید؟

آقای اسلامی برای گرانی مسکن چه برنامه‌ای دارید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: آنچه که به عنوان مخالف یا موافق صحبت می‌کنیم بر اساس مسئولیت پذیری و تحقق چشم انداز کشور عزیزمان ایران است. رفع محرومیت‌ها و فقر از جامعه اسلامی یک جهاد الهی است از سوی دیگر، مردم ایران از فشارهای گوناگون در زندگی و اداره کشور و همچنین اعمال تحریم‌ها معترض و ناراحت هستند و منتظرند تا دولت محترم و سران سه قوه فکری بنیادی و آرامش بخش برای آنان داشته باشد؛ امیدوارم این تغییرات در دولت با وزرای جدید این امید را افزون کند.

گیلانی با طرح این سوال که چرا برخی از وزرا استعفا و چرا برخی وزرا استیضاح داده‌اند افزود: برای تحول و مقابله با بحران جدید و کارآمدی وزارتخانه‌ها این تغییرات روی داده ؛ بدیهی است که وزرایی می‌توانند تحول آفرین و پیش برنده باشند که مومن و انقلابی بوده و دارای روحیه ای مردمی و شخصیتی ظرفیت ساز و دارای تعاملات بالای منطقه ای و فرامنطقه ای باشند.

نماینده حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند با اشاره به اینکه وزارت راه، مسکن و شهرسازی حوزه‌ وسیع و گسترده ای دارد، گفت: در این جلسه مواردی را به صورت سوال عرض می‌کنم؛ با توجه به جلساتی که با وزیر محترم پیشنهادی داشته ایم و در برنامه مکتوب آقای اسلامی هم مطالعه کرده‌ام انتظار دارم ایشان به صورت شفاف و امانتدار پاسخ آنان را بدهد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن مشکلات جدی وجود دارد؛ افزود: آقای اسلامی برای ساماندهی حوزه مسکن چه برنامه ای دارند؛ برای صدها هزار خانه خالی و بی خانه‌ها چه فکری داشته اند؛ برای تعاونی‌های مسکن که از ۱۰ تا ۱۲ سال قبل نیمه‌تمام مانده اند و چالش‌های اجتماعی زیادی برای مشترکان به وجود آورده شده چه خواهند کرد؟ گرانی بیش از ۴۰ درصدی مسکن در سال جاری را چگونه مهار می کنند و به وضع قبل می‌رسانند.

گیلانی با اشاره به اینکه مسکن اثرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زیادی در خانواده ها دارد خطاب به اسلامی گفت: برای حاشیه نشین‌های فقیر که به ۱۱ میلیون نفر می‌رسند چه فکری داشته و دارید؟ موضوع رسیدگی به خط ریلی و قطار و فرسودگی آن و تعطیلی بعضی از ایستگاه‌ها بدون دلیل و توسعه نیافتگی آن چه برنامه ای دارید؛ برای بدهی پیمانکاران در این حوزه چه تدبیری اندیشیده اید؟ اکثر پروژه‌ها به علت عدم تامین پروژه تعطیل شدند و گرانی ناشی از تحریم موجب گران تر شدن این پروژه‌ها گردیده است. چه تدبیری دارید تا این پروژه ها که از ضروریات توسعه هستند ادامه پیدا کنند.

نماینده حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند با طرح این سوال که آقای اسلامی برای پروژه‌های ضروری و قطعی که به دلیل عدم تامین اعتبار متوقف شده اند چه برنامه ای دارند؛ اظهار کرد: آیا ایشان می توانند در حالی که برخی طرح‌ها به دلیل عدم تامین بودجه متوقف شده پروژه های جدید را شروع کنند .

گیلانی خطاب به اسلامی گفت: آقای اسلامی شما برای شهرسازی اسلامی ایرانی و تدوین طرح‌های جامع شهری هیچ گونه برنامه ای مطرح نکرده‌اید. توسعه شهری امری اجتماعی است که حرف اول را در زیباسازی شهرها و حتی گردشگری خواهند داشت. ولی در برنامه شما هیچ صحبتی از توسعه شهری نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیریت‌های قبلی وزارتخانه راه و مسکن تاکنون در این وزارتخانه هزار میلیارد تومان بدهی انباشته به جا گذاشته اند، تصریح کرد: گرانی مسکن رشد بی سابقه ای داشته است، هزاران پروژه نیمه تمام به جا مانده و تحریم‌ها هم اضافه شده. آقای اسلامی چگونه می توانند این مسائل را حل کنند. آقای اسلامی شما چگونه می توانید به اهداف ۱۴۰۴ برسید؟

گیلانی در خصوص ناوگان مسافربری کشور گفت: آقای اسلامی شما چه برنامه‌ای برای بیش از ۱۸۳ هزار اتوبوس و مینی بوس با عمر متوسط ۱۴ سال دارید؟ آیا آن را اصلاح و نوسازی می‌کنید؟ بیش از ۳۶۵ هزار کامیون با متوسط عمر ۱۷ سال در کشور وجود دارد؛ چه برنامه‌ای برای حمل و نقل کالا با این ناوگان و برای اصلاح آن چه برنامه ای دارید؟

نماینده حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند یادآور شد: این‌ها از مهم ترین مسائلی است که به صورت سوال خدمت شما عرض کردم. ان‌شاالله با شفافیت کامل مواردی را که گفته شد توضیح دهید تا هم مردم و هم نمایندگان عزیز بدانند و با شفافیت رای داده شود. در آخر هم باید عرض کنم که خوزستان قهرمان در حوزه وزارتی شما کاستی‌ها و ضعف‌های جدی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار