ثبت رکورد بیشترین میزان بارش در مریوان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در پنج روز گذشته (فعالیت سامانه بارشی) مریوان با ثبت بیش از ۱۷۱ میلی متر بارندگی بیشترین بارندگی در کشور را به نام خود ثبت کرد و پس از آن سروآباد با ۱۵۱ میلی متر در رده دوم قرار گرفت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی پناهی گفت: در این مدت سنندج هم بارش ۲۸ میلی متری داشت و کمترین میزان بارش نیز در شهرستان قروه با ۹ میلی متر به ثبت رسید.

وی درباره میزان بارندگی سال زراعی جاری در استان کردستان افزود: میانگین بارش در استان از ابتدای مهر تاکنون ۲۰۹ میلی متر بوده که ۱۴۸ درصد نسبت به پارسال و ۶۰ درصد نسبت به دراز مدت افزایش دارد.

پناهی بیشترین میزان بارش ثبت شده در استان در این مدت را مربوط به مریوان با ۴۴۵ میلی متر اعلام کرد و یادآور شد: این حجم از بارش در این شهرستان در مقایسه با دراز مدت ۲۵ ساله، ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان بیشترین رشد بارش در مقایسه با دراز مدت در استان را مربوط به شهرستان قروه دانست و تاکید کرد: در این شهرستان ۱۲۵ میلی متر بارندگی داشته ایم که ۴۴۴ درصد از دراز مدت است.

وی درباره وضعیت جوی استان در چند روز آینده هم گفت: از امروز تا روز چهارشنبه شاهد جوی آرام و پایدار در استان هستیم و از چهارشنبه موج جدید بارشی فعالی از غرب وارد آسمان استان می‌شود که پیامد آن بارش باران و برف در مناطق غربی و شمالی خواهد بود و شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بیجار، دیواندره، بیجار و بانه تحت تاثیر نزولات جوی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/م

مریوان با بیش از ۱۷۱ میلی متر بارندگی بیشترین بارندگی در کشوررا به نام خود ثبت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
خداراشکر که مردم منطقه مریوان را خوشحال ببینیم از نعمت بارندگی