هدایت گردشگر سلامت بعد از ورود به اردبیل کارساز نیست

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هدایت گردشگران سلامت بعد از ورود به استان کارساز نبوده و باید در روند ساماندهی بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، اظهار داشت: لازم است گردشگران سلامت از خود کشور آذربایجان هدایت شده و بعد از ورود به استان به شکل مطلوب ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه در گردشگری سلامت اردبیل نمره قابل قبولی نگرفته است، افزود: برای رفع این خلا و توسعه گردشگری سلامت برنامه هایی در دست اقدام است و از جمله اینکه در ماه های اخیر اولین تور اینفو مغان و سبلان برای آژانس های مسافرتی آذربایجان برگزار شد تا با جاذبه های گردشگری و توانمندی استان در بخش گردشگری سلامت آشنا شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تاکید به اینکه بخشی از برنامه ها نیز در خصوص بهره گیری صحیح و استاندارد از آب های گرم معدنی متمرکز شده است، گفت: طی ماه های اخیر در خصوص استانداردسازی خدمات و ایجاد مجتمع های آبدرمانی جلسات همفکری صورت گرفته و در سفر به استانبول و رایزنی با دانشگاه استانبول تجربه های موفق کشور ترکیه بررسی شد.

فلاحی افزود: یکی دیگر از اقدامات اداره کل راه اندازی اولین هتل اسکول در شهر گردشگری سرعین  است که به عنوان پایلوت کشوری در سفر معاون رئیس جمهور کلنگ زنی شد و به زودی می تواند خدمات قابل توجه آموزشی برای حوزه گردشگری ارائه کند.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: فاز مطالعاتی راه اندازی اولین هتل اسکول کشور به اتمام رسیده و با مشارکت شرکت توسعه گردشگری وارد فاز اجرای طرح شدیم که در قالب تفاهم نامه مشترک با میراث فرهنگی استان خدمات متنوع آموزشی در این مرکز ارائه خواهد شد.

اسحاق رسولی با تاکید به اینکه دو بخش برنامه آموزشی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در فاز نخست آموزش هایی برای فعالان گردشگری و مدیران مراکز اقامتی و هتل ها در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال برای زیرمجموعه ها و کارکنان نیز دوره های آموزشی برگزار می کنیم.

وی با تاکید به ضرورت ارتقا آموزش ها در بخش مهمان پذیری و استقبال از گردشگران، تصریح کرد: آموزش ها می تواند منجر به تغییر رفتار شده و فرهنگ مهمان پذیری را تقویت کند.

انتهای پیام/ع

گردشگری سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.