تکمیل لوله‌گذاری دومین خط لوله فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی

لوله‌گذاری دریایی دومین خط لوله اصلی فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی تکمیل شد

تکمیل لوله‌گذاری دومین خط لوله فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجری طرح توسعه فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی گفت: عملیات لوله‌گذاری دریایی خط اتصال سکوی فاز ٢٣ طرح توسعه فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی به پالایشگاه خشکی و خط لوله ٤ اینچ انتقال گلایکول پالایشگاهی به سکوی این طرح تکمیل شد.

فرهاد ایزدجو با اشاره به لوله‌گذاری این خط دریایی به طول ١٠٠ کیلومتر، افزود: این خط لوله ٣٢ اینچی، منابع گازی سکوی ٢٣ را به پالایشگاه فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی منتقل خواهد کرد.

وی ادامه داد: عملیات لوله‌گذاری سکوی فاز ٢٣ پارس جنوبی با توجه به تغییرات فصلی و در شرایط نامناسب آب و هوایی دریا در ایمنی کامل و بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسید.

مجری طرح توسعه فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی اتصال سکوی اصلی ٢٣ و سکوی اقماری B٢٤ به یکدیگر را از دیگر برنامه‌های بخش خط لوله فاز‌های ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: به‌زودی عملیات لوله‌گذاری خط ٢٠ اینچ میان این دو موقعیت به طول ٧.٥ کیلومتر آغاز می‌شود.

خط لوله نخست فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی، شامل سکوی ٢٢ و همچنین خط لوله میانی این سکو و سکوی اقماری A٢٤ پیش از این تکمیل شده بود و به گفته ایزدجو، قرار است این خط لوله همین هفته با بهره‌برداری از سکوی فاز ٢٢ به بهره‌برداری برسد.

طرح توسعه فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی برای تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز متان، ۲۹۰۰ تن گاز مایع (LPG)، ۲۷۵۰ تن اتان، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است. این پروژه از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) و شرکت پتروسینا آریا در حال اجراست.

انتهای پیام/ک

خط لوله نخست فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی این هفته بهره‌برداری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.