سرپرست سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

ارائه لیست دقیق حقوق و دستمزد به اداره مالیات از طریق پنجره واحد کسب و کار

پناهی گفت: از طریق پنجره واحد کسب و کار لیست حقوق و دستمزد که به سازمان مالیاتی ارائه می‌شود، با آنچه که با سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده به شکل واحد خواهد بود.

ارائه لیست حقوق و دستمزد به اداره مالیاتبه گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم پناهی سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور، در مراسم رونمایی از پنجره واحد شروع کسب و کار ابراز کرد: سازمان امور مالیاتی بیشترین ارتباط کاری را با فعالان اقتصادی دارد و با ایجاد سیستم‌هایی برای افزایش دقت در ارائه خدمات و کاهش مراجعه جامعه به دفاتر، فرایند شفافی برای زیرساخت‌های مالیاتی فراهم می‌کند.

وی گفت: ارتباط سیستمی بین دستگاه‌هایی مثل سازمان اسناد و سازمان تأمین اجتماعی، سیستم‌های برخط برقرار شده تا ضمن افزایش سلامت اداری، بروکراسی اداری هم کاهش پیدا کند. پیش از این برای مالیات بر ارزش افزوده اقدام به ثبت‌نام مجدد انجام می‌شد که یک ثبت برای عملکرد و یک ثبت هم برای مالیات ارزش افزوده صورت می‌گرفت، اما اکنون تمام اشخاص حقوقی به محض تأسیس شرکت از طریق پنجره واحد کسب و کار بلافاصله در نظام مالیاتی از کد رهگیری و کد اقتصادی برخوردار می‌شوند که باعث شده فرایند زمانی مذکور به حداقل زمان کاهش یابد.

وی افزود: در بخش تبادل اطلاعات بر اساس چارچوب مالیات‌های مستقیم نیز می‌توان ارتباط برقرار کرد و فرایند را تسهیل کرد.

پناهی تاکید کرد: در پنجره واحد کسب و کار علاوه بر خدمات برخط برای صدور کد رهگیری مالیات، حق تمبر و همچنین مالیات‌های مختلفی که تاخیر در آن منجر به جریمه می‌شد. فرصتی را ارائه داده تا از طریق سیستم برخط ضمن وصول مالیات مشکل مذکور نیز برطرف شده است.

وی با بیان اینکه از طریق پنجره واحد کسب و کار، فعل و انفعال شرکت‌ها از طریق سازمان مالیاتی دریافت و بر اساس آن قوانین اعمال می‌شود، افزود: در بحث برون‌سپاری نقل و انتقال املاک و مستغلات هم اکنون ۱۰ دفترخانه به صورت پایلوت از طریق سرور‌های ثبت فعالیت خواهند کرد که ضمن وصول مالیات، مراجعه مودیان مالیاتی را به حداقل خواهد رساند و یا در بحث نقل و انتقالات املاک مسکونی این مراجعات به صفر خواهد رسید.

سرپرست سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: از طریق پنجره واحد کسب و کار لیست حقوق و دستمزد که به سازمان مالیاتی ارائه می‌شود، با آنچه که با سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده به شکل واحد خواهد بود و به این ترتیب جلوی سوءاستفاده‌ها از این بابت گرفته خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار