معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد؛

بررسی راهکارهای تبدیل تهدید سیل به فرصت در جلسه سازمان برنامه

پورمحمدی گفت: تبدیل تهدید سیل به فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده در دستور کار جلسه سازمان برنامه قرار دارد.

بررسی راهکارهای تبدیل تهدید سیل به فرصت در جلسه سازمان و برنامه و بودجهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برگزاری جلسه در زمینه بازسازی مناطق سیل زده کشور اظهار کرد:

در این جلسه در مورد دو موضوع بررسی و تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد. موضوع نخست تفاهم معاونت امور زیربنایی و تولیدی این سازمان با ستاد مدیریت بحران کشور در مورد ضوابط فنی برآورد خسارات در مناطق سیل‌زده است و موضوع دیگر بررسی ساز و کار لازم مالی و اعتباری برای حمایت از بازسازی و کمک به جبران خسارات وارده است.


بیشتر بخوانید: ابزارهای نوین مالی، عاملی برای تسهیل معاملات در بورس کالا


وی افزود: استفاده از ظرفیت مواد ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران، استفاده از سازوکار جابه‌جایی اعتبارات عمرانی و تضمین سود تسهیلات بانکی از جمله روش‌های تأمین مالی باز سازی است.

همچنین در این جلسه نحوه بهر‌ه‌مندی از کمک‌های نظام پولی و صنعت بیمه و جلب مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران مورد بحث قرار گرفت و تقویت نظارت و ارایه راهکار‌های مناسب برای پیشگیری و همکاری با نهاد‌های علمی دانشگاهی برای مدیریت بهینه مخاطرات طبیعی از جمله موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

پورمحمدی گفت: تبدیل تهدید سیل به فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در مناطق سیل‌زده در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار