فرمانده تیپ ۴۰ ارتش؛

آمادگی تیپ ۴۰ ارتش برای حضور درحوادث غیرمترقبه کشور

فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل تیپ ۴۰ متحرک ارتش برای حضور در صحنه حوادث غیرمترقبه و خدمت‌رسانی به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود سلیمانیان، فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: تیپ ۴۰ ارتش با سابقه فعالیت نزدیک به ۴۰ دهه از آمادگی کامل برخوردار است و در طول فعالیت خود اثبات کرده خدمت رسانی به مردم را مسئولیت خطیر خود می‌داند.

وی با بیان اینکه ارتش همواره در صحنه و در کنار مردم است، گفت: در شرایطی که دشمنان با ترفند‌های مختلف که نمونه آن در اقدام محکوم ترامپ مشاهده شد، به دنبال ضربه به نظام هستند، ارتش در کنار مردم و سایر نیرو‌ها از جمله سپاه پاسداران است و در دفاع از ارکان کشور و نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

فرمانده تیپ ۴۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت‌های ارتش در دفاع مقدس افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و در ادامه جنگ تحمیلی ارتش تیپ ۴۰ حضور فعال داشته و در دفاع از ارکان کشور ایثارگری ستودنی دارد.

سلیمانیان به نقش کلیدی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی با درایت رهبر معظم انقلاب در جنگ تحمیلی ۵۰ هزار شهید، ۲۵۰ هزار جانباز و ۲۶ هزار آزاده را تقدیم انقلاب کرده و توانسته در تمامی عملیات جنگی حضور به موقع داشته باشد.

وی به خدمات ارتش در سال‌های بعد اشاره و اظهار کرد: به ویژه در خوداتکایی کشور به سلاح‌های جنگی، نیرو‌های ارتش نقش موثری داشته اند که می‌توان به تولید سلاح‌های جنگی مختلف از جنگنده‌های آذرخش و صاعقه نام برد.

سلیمانیان نقش امروز ارتش را آمادگی با هر حادثه غیر مترقبه عنوان کرد و گفت: در صورت بروز حادثه ارتش می‌تواند در کمترین زمان حضور یابد که نمونه آن در حادثه زلزله سرپل ذهاب و سیل گلستان و خوزستان است.

سلیمانیان بیان کرد: استقرار قرارگاه ارتش در مناطق سیل‌زده کشور گویای توانمندی ارتش است و در وضعیت کنونی ۱۰ هزار نیروی ارتشی در خرم آباد و سایر مناطق سیل زده خدمت رسانی می‌کنند.

وی با تاکید به سابقه خدمت رسانی ارتش و انجام ۷۰۰ پرواز جهت جابه جایی مجروحان و اقلام امدادی در سرپل ذهاب اظهار کرد: با توجه به عدم اعلام نیاز، فعلا نیرویی از استان اردبیل به مناطق سیل‌زده اعزام نشده است.

انتهای پیام/ع

۱۰ هزار ارتشی در مناطق سیل زده خدمت رسانی می‌کنند

برچسب ها: ارتش ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.