توصیه پلیس فتا به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پیامکی

سرپرست پلیس فتای استان گیلان گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات شگرد کلاهبرداران برای کلاهبرداری است.

توصیه پلیس فتا به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پیامکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرگرد ایرج پورمستمند  سرپرست پلیس فتای استان گیلان امروز گفت: پیامک‌های جعلی برنده شدن در مسابقات شگرد کلاهبرداران برای کلاهبرداری از شهروندان است.

وی افزود: کلاهبرداران با تماس تلفنی و یا ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در قرعه کشی از شهروندان درخواست می‌کنند برای دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابربانک مراجعه کنند.

سرپرست پلیس فتای استان گیلان گفت: نخستین شگرد این کلاهبرداران تغییر زبان دستگاه‌های خود پرداز است و با این شیوه رمز، شماره کارت، تاریخ انقضاء و سی سی وی ۲ مندرج روی کارت را از افراد دریافت و از حساب شان برداشت می‌کنند.

سرگرد ایرج پور مستمندافزود: روش دیگر کلاهبرداران دریافت موجودی شهروندان که با تغییر زبان خودپرداز بجای واریز وجه، از حساب شهروندان پول برداشت می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت دریافت پیامک‌های برنده شدن به آن توجه نکنند و آگاه باشند که برای دریافت وجه جایزه نیاز نیست به عابربانک مراجعه کنند و یا اطلاعات حساس کارت بانکی خود را ارائه دهند.

سرپرست پلیس فتای استان گیلان  با اشاره به افزایش آمار جرائم کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز تاکید وتصریح کرد: شهروندان هرگز به پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه نکنند و رمز بانکی خود را بصورت دوره‌ای تغییر دهند.

 

انتهای پیام / ق 

 

پلیس فتا به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پیامکی توصیه کرد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.