مدیر شیلات جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

تولید بچه ماهی خاویاری، برای نخستین بار در آبزی‌پروری فارس

فارس برای نخستین بار موفق به تولید ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی فلاحی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به افق جدیدی در توسعه آبزی پروری این استان اشاره کرد و گفت: فارس برای نخستین بار با همکاری مراکز تکثیر استان گیلان موفق به تولید ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری شد.

وی  افزود: در سال جاری برای نخستین بار از ۲ قطعه ماهی خاویاری سیبری، پرورش یافته در مزرعه‌ای در شهرستان استهبان، ۴۵ هزار قطعه ماهی در مراکز تکثیر استان گیلان تولید شده و ۱۸ هزار قطعه از بچه ماهی‌های تولیدی به استان فارس انتقال داده شد که علاوه بر تامین نیاز مراکز پرورش استان، نیاز سایر استان‌های جنوبی نیز تامین می‌شود.

به گفته فلاحی، ماهی خاویاری از نظر ارزش اقتصادی و ارز آوری در سطح بین المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در حال حاضر تامین بچه ماهی از عمده مشکلات تولیدکنندگان این نوع ماهی است.

وی ادامه داد: پیش از این تامین بچه ماهی با استفاده از مولدین صید شده از دریای خزر و با حمایت مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری دولتی انجام می‌شد و اکنون به منظور حفظ ذخایر ژنتیکی تولید مولدین اهلی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: همکاری در تامین ماهی مولد باعث شد تا گام جدیدی در توسعه صنعت پرورش ماهیان خاویاری برداشته شود.

انتهای پیام/چ

تولید بچه ماهی خاویاری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.