خروج بودجه از اقتصاد نفتی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:دولت در بودجه سال ۹۸، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که در صورت تحقق،گام‌های خروج بودجه از اقتصاد نفتی با سرعت بیشتری برداشته خواهد شد.

خروج بودجه از اقتصاد نفتیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،غلام رضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بودجه سال ۹۸، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که در صورت تحقق گام‌های خروج بودجه از اقتصاد نفتی با سرعت بیشتری برداشته خواهد شد و از این میزان ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان امور مالیاتی کشور تأمین و ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز گمرک و ورودی کالاست.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع بیش از ۴۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد نقدی دولت، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان امور مالیاتی و گمرک تأمین و حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی است.

وی ابراز کرد: این افزایش درآمد مالیاتی نشان می‌دهد که درآمد مالیاتی در مقایسه با درآمد نفتی رشد داشته است.

تاجگردون افزود: پیش بینی تحقق ۳۰ درصد بودجه ۴۴۰ هزار میلیارد تومانی امسال از مالیات، نشان از توسعه منابع درآمدی پایدار در تدوین بودجه سالانه کشور است.

وی گفت: با توجه به تحریم‌های دشمنان، دولت چاره‌ای جز توسعه منابع درآمدی پایدار از جمله در بخش مالیات‌ها ندارد.

تاجگردون گفت: دولت در بودجه سال جاری به حوزه ورزش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاه ویژه ای دارد که این امر از نکات مثبت بودجه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مهمترین رویکرد بودجه ۹۸ کشور را کاهش اتکا به درآمدهای نفتی بیان کرد و گفت: اگرچه این کار درآمدهای دولت را در اجرای برنامه‌هایش با مشکل مواجه می‌کند، ولی باید این روند برای کاهش وابستگی به نفت ادامه یابد.

وی توجه دولت به افزایش درآمدهای مالیاتی را بهترین راهکار برای جبران کاهش درآمدها در لایحه بودجه سال آینده برشمرد.

انتهای پیام/پ

خروج بودجه از اقتصاد نفتی با تحقق درآمد مالیاتی پیش بینی شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.