مشاور ویژه وزیر صمت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چالش فعالان صنعتی برای تأمین ارز/ حذف ارز دولتی از کالا‌های اساسی در حال بررسی است

فیاض گفت: بانک مرکزی در جهت کنترل قیمت، عرضه و تقاضای ارز در طول ماه‌های گذشته طرح‌هایی را مطرح کرده است که در قسمتی به موفقیت نسبی رسیده و در بخش‌هایی در حال تلاش است.

چالش فعالان صنعتی برای تأمین ارز/ حذف ارز دولتی از کالا‌های اساسی در حال بررسی استمحمدرضا فیاض، مشاور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأمین ارز در حوزه صنعت اظهار کرد: بانک مرکزی در جهت کنترل قیمت، عرضه و تقاضای ارز در طول ماه‌های گذشته طرح‌هایی را مطرح کرده است که در قسمتی به موفقیت نسبی رسیده و در بخش‌های دیگر در حال تلاش است.

وی با بیان اینکه صنعت به ۲ بخش تأمین و تخصیص تقسیم می‌شود، افزود: بانک‌ها از جمله نهاد‌های مسئول در بخش تخصیص هستند و هنگامی که این تخصیص تحقق پیدا کند، بخش تأمین معنا پیدا می‌کند. به‌طور کلی صنعت به درآمد و امکانات ارزی بانک مرکزی وابسته است.


بیشتر بخوانید: حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی دولت‌‌


مشاور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح گفت: تأمین ارز برای فعالان صنعتی با چالش مواجه است، ولی وزارتخانه با همکاری‌های دستگاه‌های مربوط در حال رفع مشکلات است.

فیاض درباره شروط حذف ارز دولتی گفت: قیمت ارز چیزی نیست که در یک برهه زمانی خاص در مورد آن تصمیم‌گیری شود، بلکه یک تصمیم شناور است که به دلیل تبعاتش مدتی ادامه خواهد داشت. موضوع حذف ارز دولتی از کالا‌های اساسی در حال بررسی و تبادل‌نظر است.

وی ادامه داد: در صورتی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود که شرایط بین‌المللی اجازه این تصمیم‌گیری را بدهد. در ضمن، تأمین و توزیع مواد اولیه و تبدیل آن به کالا و ارائه به بازار، وضعیت مشخصی داشته باشد.

فیاض با تأکید بر اینکه در بخش عرضه کالا به جامعه باید تفاهم کلی ایجاد شود، گفت: قیمت ارز و نحوه تخصیص آن بعد از تبادل‌نظر‌ها و در صورت فراهم شدن شرایط مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

قیمت ارز و نحوه تخصیص آن بعد از تبادل‌نظر‌ها  مشخص می‌شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ تير ۱۳۹۸
دست اندرکاران با ارز دولتی جنس وارد میکنند ولی به قیمت ازاد میفروشند .در اصل سود هنگفتی به جیب میزنند . و به صرر مردم و به سود پولدارهاست .دین و ایمان و اخلاق ندارند .فقط برای ظواهر این دینا زندگی میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۸ تير ۱۳۹۸
پس یه بدبختی بزرگ واسه مردم بینوا در پیش هست. خدایا خودت رحم کن بر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۸ تير ۱۳۹۸
امان از مدیریت بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۸ تير ۱۳۹۸
تمام یارانه راه بدید به مردم خودشان مدیریت کنند
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۶:۳۰ ۰۸ تير ۱۳۹۸
با سلام
مدیران کشور درآمد ما را به سطح کشورهای دیگه به سه تا چهار هزار دلار برسونین بعد همه چیز رو هم آزاد کنین منت هم سر مردم نزارین راستی اگه همه چی آزاد بشه کی از رانت استفاده کنه اختلاس کنه و .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام و درود فراوان
Iran (Islamic Republic of)
بيداد
۱۱:۱۰ ۰۸ تير ۱۳۹۸
برای تامین ارز مشکل ندارن؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۰۲ ۰۸ تير ۱۳۹۸
من سه جوان تحصیل کرده بیکار دارم بااین تورم چکار کنم نمی تونم حتی شکمشون سیر کنم
Germany
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۸ تير ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۲۸ ۰۸ تير ۱۳۹۸
برنج بشه کیسه ای 200 تومن خانواده ای که فقط بارانه 45 هزار تومن دارن باید بره بمیره با این اوصاف
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۹:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۸
تا زمانی که توی توزیع عادلانه مشکل داریم نمی شود ارز کالاهای اساسی را حذف کرد اینجوری اگر کمکی هم بشه فقط به کمیته امداد و بهزیستی میشه درجالی که خیلی از مردم فقیرن و جزء هیچ کدام نیستند تصمیمات لحظه ای و کارشناسی نشده
Iran (Islamic Republic of)
امير حسين
۰۷:۵۰ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام چرا كسي به سامانه نيما رسيدگي نميكنه!؟ من خودم شخصي رو سراغ دارم كه از طريق دلالي ارز نيمايي براي وارد كنندگان توي ٥ ماه گذشته حدود ١٥ ميليارد تومن درامد داشته. روش كارم اينه مثلا يورو تو سامانه ١٠ هزار تومنه اما براي خريدش بايد با صرافيه فروشندش صحبت كني و مثلا به سما قيمت ١٣ هزار تومن اعلام ميكنه شما بايد عدد ١٠ هزار تومن رو از طريق سامانه جابجا كني و اختلاف ٣ هزار تومني رو خارج از سيستم سامانه به دست صرافيه دارنده ارز برسوني حالا اين وسط هم هركي با اين صرافي ها اشنايي داشته باشه و مشتريه ارز نيمايي هم داشته باشه ميتونه اين وسط دلالي كنه لطفا پيگير اين مطلب باشيد چون مستقيما بر روي قيمت تمام سده كالا و معيشت مردم اثرگذاره و عددها هم خيلي خيلي بالاست. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام چرا كسي به سامانه نيما رسيدگي نميكنه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۸ تير ۱۳۹۸
به فکر گرانی هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۸ تير ۱۳۹۸
بدبخت مردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۴۱ ۰۸ تير ۱۳۹۸
لطفا اجناس را به صورت کارت الکترونیک و به صورت دولتی و مشخص دقیقا مثل کوپن به مردم عرضه شود و بعد عرض ۴۲۰۰ را قطع کنید و دست سودجویان را هم قطع کنید و حق به حق دار برسد . دولت باید هر چه سریعتر این کار را انجام دهد عموم مردم زیر فشار اقتصادی شدید هستند لطفا اجناس را کوپنی کنید تا عده ای سود جو حق عموم مردم را نخورند لطفا برای زنان بی سرپرست حقوق ماهیانه تعیین شود خواهش میکنم کودکان یتیم را هم حقوق ماهیانه پرداخت کنید خواهش میکنم سالمندان بدون بیمه بازنشستگی را حقوق پرداخت کنید جدای از کمیته امداد و بهزیستی و جاهای دیگر این باید توسط نمایندگان مجلس به تصویب برسد بودجش هم فقط کافیه جلوی دزدی ها را بگیرید . خداوند خشنود میشود لطفا عمل کنید جامعه ی ما باید سرمشق دیگر جوامع باشد لطفا به فکر رفاه مردم باشید ای مسئولان کمر همت ببندید خدا هم کمک خواهد کرد به خدا کسانی را میشناسم که برای یک شب سیر شدن بچه هاشون از خوشحالی تا صبح در بسترشون اشک میریزند
Iran (Islamic Republic of)
توفیق عقیلی
۰۱:۴۶ ۰۸ تير ۱۳۹۸
یارانه ارز 4200 را به مردم بدید حتما بهتر در زندگی خود انرا مدیریت میکنن
آخرین اخبار