کنکور ۹۸/ کنکوری‌ها مدیریت زمان را از امروز تمرین کنید

سرعت عمل و دقت، ۲ عامل مهم در جلسه کنکور است که داوطلبان حتما باید آن‌ را به صورت هم زمان به کار ببرند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

کنکور ۹۸/ برای زیر ۲ هزار تجربی، باید چند به سوال جواب دهیم؟

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار دهند و آن را رعایت کنند.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ دمنوش مفید و پرطرفداری که استرس کنکوری‌ها را تار و مار می‌کند


برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کنید و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

پویا علاالدینی شورمستی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ۲ عامل سرعت عمل و دقت در جلسه کنکور بسیار مهم است که کنکوری‌ها باید حتما آنها را به صورت هم‌ زمان به کار ببرند؛ یعنی با دقت سؤالات را بخوانید و با سرعت و تمرکز به آنها پاسخ دهید؛ اگر سرعت شما زیاد باشد و دقت لازم را نداشته باشید، پاسخ‌هایتان اشتباه خواهد بود و برعکس اگر دقت زیادی داشته باشید و سرعت‌تان کم باشد، با وسواس به تست‌ها پاسخ خواهید داد.

وی ادامه داد: داوطلب باید بداند قطعا در جلسه کنکور سوالاتی خواهد آمد که شاید نتواند به آن پاسخ دهند؛ در یک امتحان استاندارد تعدادی از  سوالات آسان، تعدادی متوسط و تعدادی سخت خواهد بود، سوالات آسان، سوالاتی هستند که به راحتی می‌توان به آن پاسخ داد، سوالات متوسط برای حل کردن زمان بر هستند، اما آن را بلد هستیم و سوالات سخت نه تنها زمان بر هستند بلکه  امکان حل آن را نداریم.


بیشتر بخوانید: کنکور ۹۸/ چگونگی مرور سریع کتاب‌ها در هفته منتهی به کنکور


وی ادامه داد: در یک امتحان معمولی ۲۵ درصد سوالات آسان، ۲۵ درصد سخت و ۵۰ درصد متوسط هستند؛ پس باید گفت کنکوری‌ها نباید از دیدن سوالات سخت بترسند و برای آن وقت زیادی نگذارند، امکان دارد طراح تله تستی بگذارد و سوالات سخت در اول بیاید و بچه‌ها نتوانند به آن پاسخ دهند، اما هیچ گاه نباید ترسید و باید دانست تمام بچه‌ها قادر به جواب دهی نباشند و اعتماد به نفس و باور به خود اهمیت دارد.

کنکور ۹۸/ کنکوری‌ها مدیریت زمان را از امروز تمرین کنید

این مشاور تحصیلی با اشاره به اینکه کنکوری برای آرامش در جلسه کنکور باید زمان را مدیریت کند، گفت: داوطلب در طول آزمون بهتر است اندکی از وقت را باید پس انداز کند؛ از هر درس زمانی را کم کند تا در آخر با استفاده از آن پس‌انداز  بتواند تمام سوالات را جواب دهد.

علاالدینی شورمستی یادآوری کرد: بهتر است پاسخگویی به بعضی از سؤالات را قبل از آزمون و برای بعضی دیگر در حین آزمون تصمیم بگیریم  در واقع مدیریت زمان ضرورت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.