شرکت بیش از ۲ هزار کهگیلویه‌ای در جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با تاکید بر اینکه جوانان تمایلی به مطالعه ندارند و بیشتر در فضای مجازی به‌سر می‌برند، گفت: تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ شرکت کننده در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان در جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  عیسی روح‌الامین رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه گفت: در بخش کودک و نوجوان تعداد ۶۱۷ نقاشی، در بخش مکتوب نوجوان و بزرگسال تعداد ۶۲۸ برگه پاسخ، در بخش معرفی کتاب به‌صورت فیلم ویدیویی تعداد ۲۰۰ پویش مجازی و در بخش ثبت‌نام اینترنتی نیز تعداد یک هزار و ۲۰۰ شرکت کننده و در مجموع تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ شرکت کننده در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان در جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

روحالامین افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه در سطح شهرستان، بخش‌ها و روستا‌ها دارای ۱۱ باب کتابخانه است و در مجموع تعداد ۱۳۰ هزار و ۶۲۹ جلد کتاب دارد که از این میزان، تعداد ۱۹ هزار و ۸۲۱ نسخه آن مربوط به بخش کودک و نوجوان است.

وی گفت: کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه تعداد ۴ هزار و ۹۹ نفر عضو فعال زن و تعداد ۳ هزار و ۷۰۸ نفر عضو فعال مرد دارد که از میزان عضو فعال زن، تعداد ۷۲۱ نفر عضو کودک و نوجوان دختر و از میزان عضو فعال مرد، تعداد ۵۲۶ نفر عضو کودک و نوجوان پسر هستند.

روح‌الامین با اشاره به تعداد کتب امانت رفته در سه ماهه اول سال جاری گفت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ جلد کتاب توسط افراد بزرگسال و تعداد ۲ هزار و ۹۵۰ جلد کتاب توسط کودکان و نوجوانان به امانت رفته و بیشترین کتاب‌های امانتی در حوزه ادبیات، علوم اجتماعی و ادیان و کمترین کتاب‌های امانتی در حوزه کلیات و رده زبان‌ها بوده است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در شهرستان کهگیلویه و در طول تعطیلات نوروز، کتابخانه عمومی ملاصدرا جهت رضایتمندی و رفع مشکلات مطالعه اعضا و مراجعین به مدت ۱۷ روز و از تاریخ ۲۹ اسفندماه تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری به‌صورت دوشیفت باز بوده و به اعضای فعال و مراجعه‌کنندگان خدمت رسانی کرده است.

روح‌الامین افزود: با موافقت مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد و در جهت رضایتمندی و ارائه خدمات مناسبتر در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساعات کاری آقایان تا ساعت ۲۱ و ساعات کاری بانوان نیز تا ساعت ۲۰ اضافه شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد در سه ماه نخست امسال گفت: برگزاری ۳۰ نشست کتابخوانی کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای و معرفی ۱۵۰ عنوان کتاب و اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط کتابداران در تمامی کتابخانه‌های شهرستان، برگزاری کلاس‌های مختلف فرهنگی هنری در تعدادی از کتابخانه‌ها به‌منظور تبدیل کتابخانه به مراکز جذاب و مهم فرهنگی هنری و نیز شناسایی استعداد‌های بالقوه اجرایی شده است.

روح‌الامین گفت: همچنین در این مدت ختم گروهی قرآن در ماه مبارک رمضان در کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری در تعدادی از کتابخانه‌ها، برگزاری کلاس خطاطی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه فرهنگ دهدشت، برگزاری مسابقه نویسندگی و برپایی نمایشگاه کتب آثار شهید مطهری به‌مناسبت روز معلم در کتابخانه‌ها، برگزاری طرح کتاب در مدارس روستا‌های فاقد کتاب، جمع‌خوانی و آموزش کودکان با وسایل اسباب بازی فکری و هوشی در بخش کودک و نیز برگزاری جلسات مطالعاتی با موضوعات رمضان و حجاب و عفاف و شخصیت شهید مطهری در کتابخانه‌های شهرستان از جمله برنامه‌هایی بودند که در سه ماه نخست سال ۹۸ در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه برگزار شده است.

وی گفت: به‌مناسبت رحلت امام خمینی (ره) در خردادماه جاری تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان به‌صورت رایگان عضوگیری کرده و باجه‌های کتاب ایستگاه‌های مطالعه در تأمین اجتماعی و ۹ اداره دیگر با کتاب‌های مفید و کاربردی شارژ شده‌اند.

روح‌الامین با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره بزرگ کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب مربوط به امام رضا (ع) در راستای اشاعه فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در گروه‌های سنی کودک و نوجوان، جوان و بزرگسال به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: در بخش کودک و نوجوان از تعداد ۷ کتاب معرفی شده تعداد ۶۱۷ نقاشی، در بخش مکتوب نوجوان و بزرگسال از ۷ کتب معرفی شده تعداد ۶۲۸ برگه پاسخ، در بخش معرفی کتاب به‌صورت فیلم ویدیویی ۵ دقیقه‌ای تعداد ۲۰۰ پویش مجازی و در بخش ثبت‌نام اینترنتی نیز تعداد یک هزار و ۲۰۰ شرکت کننده داشتیم که در مجموع تعداد ۲ هزار و ۶۴۵ شرکت کننده در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این جشنواره شرکت کردند و اسامی برنده‌گان شهرستانی پس از اعلام نتایج داوران جشنواره در مراسم اختتامیه دهه کرامت در شهرستان اعلام و جوایزی داده می‌شود.

روح‌الامین با اشاره به پرداخت سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها گفت: با رایزنی‌های متعدد و برگزاری جلسات کاربردی، هریک از شهرداری‌های دهدشت، سوق، قلعه‌رئیسی و دیشموک سهم نیم‌درصد از درآمد خود را به کتابخانه‌ها پرداخت کردند.

وی گفت: کتابخانه عمومی ملاصدرای دهدشت با امکانات سرمایشی و گرمایشی، نور و میز و صندلی استاندارد، سالن‌های مطالعه مجزای خواهران و برادران، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه مجزای خواهران و برادران، آبسردکن و آبدارخانه، دوربین مداربسته و سیستم اعلان حریق و نصب دزدگیر، کمد‌های فلزی برای نگهداری وسایل شخصی اعضا، سیستم رایانه‌ای جستجوی کتاب و استفاده از اینترنت در تمامی بخش‌ها و نیز محیطی شاداب و جذاب مجهز و تکمیل شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه افزود: در سه ماه نخست سال جاری یک دستگاه کولر دوتیکه دوزمانه به کتابخانه روستایی درغک، یک دستگاه آبسردکن بزرگ به کتابخانه شهرسوق و ۵۰ متر موکت به کتابخانه‌های شهیدمطهری و ملاصدرای دهدشت اختصاص داده شد.

وی افزود: پرسنل و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه در سه‌ماه ابتدای سال جاری مبلغ ۱۰ میلیون ریال نقدی جهت خرید کتاب و اسباب‌بازی برای کودکان سیل زده خوزستان کمک کردند.

روح‌الامین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساختمان کتابخانه کوی شاهد دهدشت گفت: پروژه ساختمان کتابخانه واقع در کوی شاهد دهدشت تاکنون پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته و در چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در مدت ۲ سال مدیریت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کهگیلویه در تمامی حوزه‌ها تغییر و تحولات خاصی در ۱۱ باب کتابخانه‌های عمومی شهرستان صورت گرفته و نتایج مثبت و قابل قبولی برجای گذاشته که قابل تقدیر و ستودنی است.

وی بیان کرد: از تمامی مدیران و مسئولان شهرستانی که در سه ماه اول سال جاری همکاری و تعامل همه‌جانبه داشتند تشکر می‌کنم و امید است بتوانیم دین خود را نسبت به ارتقاء سطح فرهنگی شهرستان در همه زمینه‌های فرهنگی ادا کنیم.

انتهای پیام/ط

برگزاری کتابخوانی رضوی در کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.