جوانان چاه‌مبارک عسلویه برای پرندگان آبخور ساختند

جوانان شهر چاه‌مبارک از توابع شهرستان عسلویه برای سیراب کردن پرندگان در روزهای گرم تابستان، ۱۰ چاله آب برای آبخور آن‌ها ایجاد کردند.

جوانان چاه‌مبارک عسلویه برای پرندگان آبخور ساختندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس پارک ملی دریایی نایبند گفت: جوانان دوستدار و علاقه‌مند به حفظ تنوع زیستی در شهر چاه مبارک واقع در شهرستان عسلویه، با ساخت ۱۰ چاله آب برای آبخوری پرندگان، به مسوولیت پذیری خود در زمینه حفظ محیط زیست جامه عمل پوشاندند.

سالم احمدی زاده با اشاره به اینکه چاه مبارک در نزدیکی پارک ملی دریایی نایبند قرار دارد، افزود: این پارک بیش از ۴۲ هزار هکتار مساحت دارد که زیستگاه جانوران بسیاری است و چشم انداز‌هایی کم نظیر از جنگل‌های حرا و درختان نادر، مجتمع‌های مرجانی، سواحل گوناگون و دیگر مناظر طبیعی دارد.

وی ادامه داد: پارک نایبند، نخستین پارک دریایی ایران است که در سال ۱۳۷۵ در گروه مناطق حفاظت شده قرار گرفت و به بهشت پرندگان، جانوران و گیاهان کم یاب دریایی نیز شهرت دارد.

رئیس پارک ملی دریایی نایبند بیان کرد: آب‌های نایبند محل زندگی گونه‌های مختلف پرندگان بومی و مهاجر از قبیل فلامینگو، گیلانشاه، پلیکان سفید، سلیم، آبچلیک، کاکایی، پرستو‌های دریایی و اگرت پا خاکستری است.

پیش از این هم جوانان روستای هاله در شهرستان عسلویه برای پرندگان آبخور تدارک دیده بودند.

انتهای پیام/ک

ایجاد آبخور برای پرندگان در عسلویه

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.