تاکید لهستان بر ضرورت جبران خسارت این کشور در جنگ جهانی دوم

نخست وزیر لهستان در مراسمی به مناسبت هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم بر ضرورت جبران خسارت‌های این کشور در این جنگ تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، متئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان، در مراسمی به مناسبت هشتادمین سالگرد آغاز جنگ جهانی دوم با سخنرانی درباره خسارت‌هایی که کشورش در طول تقریبا شش سال اشغال آلمان نازی متحمل شد بر ضرورت جبران این خسارت‌ها تاکید کرد.

او در این مراسم در شهر «ویلون» گفت: این جنگ تنها خانه‌های لهستانی‌ها را به آتش نکشید بلکه موجب شد امید‌های لهستان و آینده این کشور برباد رود و پایان فعالیت دانشگاه‌ها و کارخانه‌های این کشور رقم زده شود به همین منظور باید درباره این آسیب‌ها صحبت کنیم و خواهان جبران آن‌ها باشیم.

این مراسم با حضور فرانک والتر اشتان‌مایر، رئیس جمهور آلمان، و همتای لهستانی او حدود ساعت چهار و ۴۰ دقیقه بامداد به وقت محلی درست همان ساعتی آغاز شد که به گفته بازماندگان این جنگ نخستین بمب‌ها فرود آمد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و بسیاری دیگر از سران کشور‌ها در مراسم اصلی که در ورشو برگزار می‌شود شرکت خواهند داشت.

دونالد ترامپ نیز که قرار بود در این مراسم حضور داشته باشد سفر خود را به دنبال نزدیک شدن توفان دوریان به فلوریدا لغو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
اگر این نبش قبرها صورت گیرد آن موقع باید از خیلی ها شکایت شود. مثلا انگلیس از آلمان به خاطر جنگ جهانی دوم. ایران از انگلیس به خاطر از گرسنگی گشتن 10 میلیون نفر در پایان جنگ جهانی دوم. از مغولستان به خاطر حمله چنگیز خان به ایران. از آمریکا به خاطر حمایت از صدام. عراق و افغانستان از آمریکا به خاطر اشغال و کشتار 20 ساله و .... !!
آخرین اخبار