پیوستن ۲ فرماندار جمهوری‌خواه آمریکایی به جمع حامیان استیضاح ترامپ

دو فرماندار آمریکایی از حزب جمهوری‌خواه، از آغاز روند تحقیقات به منظور استیضاح رئیس جمهور آمریکا حمایت کردند.

حمایت دو فرماندار هم حزبی ترامپ از استیضاح اوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، برای اولین بار دو فرماندار جمهوری خواه به طور علنی از تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حمایت کردند.

در پی رسوایی افشای مکالمه تلفنی ترامپ و همتای اوکراینی او، فیل اسکات، فرماندار ایالت ورمونت و چارلی بیکر، فرماندار ایالت ماساچوست روز پنج شنبه اعلام کردند از انجام تحقیقات علیه رئیس جمهور در این ماجرا حمایت می‌کنند. فرماندار ایالت ورمونت با این حال تاکید کرد پیش از آنکه خواستار اقدام بیشتر علیه رئیس جمهور شویم باید منتظر کسب اطلاعات بیشتری شویم.

فیل اسکات در بیانیه‌ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد انجام تحقیقات در این خصوص را مناسب دانست و گفت این کار از جمله وظایف کلیدی کنگره است. فرماندار ورمونت آمده است: معتقدم چیز‌های بیشتری هست که باید به آن پی ببریم و با توجه به این ادعای جدید، تمامی حقایق راباید بدانیم. کنگره مسئولیت جدی در مقابل هر آمریکایی برای انجام وظیفه خود در بررسی سیستم حکومتی دارد. اسکات با این حال گفت استیضاح موضوعی بسیار جدی است و نباید آن را کوچک شمرد.

فرماندار ماساچوست نیز در جمع خبرنگاران وضع بوجود آمده را بسیار نگران کننده توصیف کرد و گفت: به عقیده من نقش و مسئولیت مناسب کنگره در این برهه تحقیق در این خصوص و پی بردن به اصل قضیه است.

واشنگتن پست یادآور شد اسکات و بیکر به عنوان فرمانداران ایالتی نمی‌تواند در روند رسمی استیضاح رئیس جمهور نقشی داشته باشند و اقدام آن‌ها برای جدا شدن از جمهوری خواهان و حمایت استیضاح ترامپ صرفا اقدامی نمادین است. تاکنون دو سناتور جمهوری خواه به طور علنی نسبت به رسوایی جدید رئیس جمهور هم حزبی خود ابراز نگرانی کردند.

به تازگی تعدادی از افشاگران ناشناس اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با  ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد این مجلس بررسی رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود آغاز می‌کند.

یک افشاگر در ابتدا فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار